Filmový marketing 2
- Kód předmětu:
- 305FM2
- Název předmětu:
- Filmový marketing 2
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 1. nebo 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Marta LAMPEROVÁ (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
- Jméno přednášejícího:
- Marta LAMPEROVÁ (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
- Cíle studia:
-
Cílem semináře je poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stadia developmentu až po uvedení filmu do kin.
- Způsob uskutečnění:
-
Dialog, práce s texty, ukázky tištěných materiálů, webových stránek, trialerů, přednášky hostů
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Ukončené bakalářské studium
- Doporučené nepovinné složky programu:
- Obsah předmětu:
-
Interaktivní prednáška zaměřena na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Zaměření na domácí a mezinárodní marketing a distribuci, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.
1. Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny.
2. Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.
3. Hodnota kreativního balíku ? film packaging. Synopse, treatment, log line.
4. Marketingové materiály. Trailer, teaser.
5. Virální marketing
6. Pitching ? umění prezentace.
7. Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.
8. Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.
9. Distribuční specifika Evropy ? rozdíly amerického a evropského trhu, kinodistribuce, vs jiné formy distribuce, VOD platformy.
10. Prostředí mezinárodního obchodu. Práce sales agenta. Marketing, PR, prodej.
11. Sales agent a specifika a typy prodeje, typy smluv, dělení společností, spolupráce s producentem.
12. Současná situace distribuce evropských filmů. Czech Film Center a jejich role v propagaci českých filmů.
- Studijní materiály:
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Dialog, práce s texty, ukázky tištěných materiálů, webových stránek, trialerů, přednášky hostů
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Prednáška je urcena studentum magisterského stupne Prednáška bude hodnocena na konci semestru zápočtem. Studenti musejí odevzdat závěrečnou semestrální práci ? navrhnout projekt marketingové strategie filmového projektu od stadia developmentu až po hotové dílo a jeho distribuci přes festivaly, filmové trhy a sales.
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
-
Není zavedena
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 09:50–11:25 LAMPEROVÁ M. (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2) Učebna KP
Lažanský palácod 28. 2. přednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Produkce - magistr (oborový předmět)