AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Filmový marketing 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
305FM2
Název předmětu:
Filmový marketing 2
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
2/T
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
1. nebo 2. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
letní
Počet přidělených kreditů ECTS:
2
Garant předmětu:
Marta LAMPEROVÁ (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
Jméno přednášejícího:
Marta LAMPEROVÁ (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
Cíle studia:

Cílem semináře je poskytnout studentům orientaci v problematice současného filmového marketingu a umožnit jim zamyslet se nad možnostmi, které jsou k dispozici k propagaci filmového díla, od stadia developmentu až po uvedení filmu do kin.

Způsob uskutečnění:

Dialog, práce s texty, ukázky tištěných materiálů, webových stránek, trialerů, přednášky hostů

Prerekvizity a korekvizity:

Ukončené bakalářské studium

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

Interaktivní prednáška zaměřena na úspěšné strategie filmového marketingu pro každý z důležitých aspektů výroby a propagace audiovizuálního díla. Zaměření na domácí a mezinárodní marketing a distribuci, použití případových studií nezávislých produkčních a distribučních společností.

1. Film a Marketing: Co je to a proč je to důležité? Přehled různých typů filmového marketingu, zaměření a cíle filmového marketingu, cílové skupiny.

2. Marketing a stadia produkce: specifika marketingu v rámci předprodukčního a vývojového stadia, produkce, postprodukce a uvedení filmu v kinech.

3. Hodnota kreativního balíku ? film packaging. Synopse, treatment, log line.

4. Marketingové materiály. Trailer, teaser.

5. Virální marketing

6. Pitching ? umění prezentace.

7. Trhy: Mezinárodní filmové trhy, jejich dělení a specifika, festivaly a festivalové strategie.

8. Festivaly. Mezinárodní filmové festivaly a festivalové strategie.

9. Distribuční specifika Evropy ? rozdíly amerického a evropského trhu, kinodistribuce, vs jiné formy distribuce, VOD platformy.

10. Prostředí mezinárodního obchodu. Práce sales agenta. Marketing, PR, prodej.

11. Sales agent a specifika a typy prodeje, typy smluv, dělení společností, spolupráce s producentem.

12. Současná situace distribuce evropských filmů. Czech Film Center a jejich role v propagaci českých filmů.

Studijní materiály:
Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Dialog, práce s texty, ukázky tištěných materiálů, webových stránek, trialerů, přednášky hostů

Metody a kritéria hodnocení:

Prednáška je urcena studentum magisterského stupne Prednáška bude hodnocena na konci semestru zápočtem. Studenti musejí odevzdat závěrečnou semestrální práci ? navrhnout projekt marketingové strategie filmového projektu od stadia developmentu až po hotové dílo a jeho distribuci přes festivaly, filmové trhy a sales.

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:

Není zavedena

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
LAMPEROVÁ M. (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
09:50–11:25
(přednášková par. 1)
od 28. 2.
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 09:50–11:25 LAMPEROVÁ M. (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2) Učebna KP
Lažanský palác
od 28. 2. přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 25. 6. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet305FM2.html