Fotografie dokumentární 2
- Kód předmětu:
- 307FODO2
- Název předmětu:
- Fotografie dokumentární 2
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 13/S
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Viktor KOLÁŘ
- Jméno přednášejícího:
- Viktor KOLÁŘ
- Cíle studia:
-
Zaměření:
Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jaký je rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?
Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou? Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?
Jaký a v čem je rozdíl mezi „pouhým dokumentováním“ na jedné straně a „interpretováním“ světa kolem nás na straně druhé? Kdy se stáváme sami autory? Známí autoři jako na př.: Aaron Siskind, Harry Calahan, Werner Bischof, Paul Strand či Robert Frank, prošli ve své ranné tvůrčí etapě obdobím kdy dělali dokument. To se týká i mnoha dalších autorů, méně známých ...
Jaký je rozdíl mezi vizuálním jazykem a poselstvím v pracech mistrů dokumentu a vizuálním jazykem současných médií? Naučit se vybírat ty správné fotografie, které nás budou reprezentovat, snažit se nalézt a pochopit metodu, která k tomu směřuje ... stále se učit přijímat kritiku, protože ta je garantem osobního růstu. Součástí našich seminářů bude hodnocení fotografií
Analogová fotografie versus digitální fotografie , v čem se liší navzájem a jejích využití v dokumentu.
Zajímat se o archivy fotografií, nejen naše ale i autorů, kteří již nežijí. Proč? Aby neskončily na smetišti či v rukou monopolních majitelů jako Bartelsman, Corbis, Getty images etc.Porozumět smyslu osvěty současných či budoucích konzumentů našich fotografií.
Maketa publikace pojednávající pražská městská centra...
Město Praha prochází v současnosti viditelnými změnami. Vedle Václavského náměstí nalezneme obdobně „tepající“ velkoměstská centra i na jiných místech.Praha se stala kosmopolitním a tak dynamickým městem. Každý den kolem sebe registrujeme poutavé situace, nové kontexty či poutavé mětské scenérie.Zaznamenávejte svěžím a osobitým způsobem tyto změny a vytvořte z těchto fotografií publikaci...
Po skončení zimního semestru student obdrží zápočet když předloží své cvičení v rozpracovaném stavu.
Pracovní postup:
1/ volba lokality a sepsání nástinu projektu na A4
2/ po konzultaci s učitelem fotografujte a průběžně přinášejte nové kontakty či náhledovky
3/ vyberte 25- 30 fotografií a vytvořte maketu knížky
4/ finální tvar publikace dokončen v červnu 2012
- Způsob uskutečnění:
-
Hodnocení:
Povinná účast na semináři (přičemž podmínkou je účast na 60% hodin přednášek) 25 %
Konzultace nad rozpracovanými pracemi - od zadání po závěrečnou realizaci 25%
(Explikace koncepce a vybraného tématu, kontaktové archy, pracovní náhledové kopie, výběr a seřazení fotografií s označením pořadí v souboru, nebo jednoduchý zákres definitivního řešení v ploše stránek.
Hodnocení výsledné práce 50%
- Prerekvizity a korekvizity:
-
nejsou žádné prerekvizity
- Doporučené nepovinné složky programu:
- Obsah předmětu:
-
Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jakýje rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?
Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou?Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?
- Studijní materiály:
-
Literatura a zdroje:
Bystander-the history of street photography, knihy Petera Bialobrzeskiho, Viktora Koláře,
Klavdije Slubana atd., Archivy života /nepublikované/ V.Kolář
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Hodnocení:
Povinná účast na semináři (přičemž podmínkou je účast na 60% hodin přednášek) 25 %
Konzultace nad rozpracovanými pracemi - od zadání po závěrečnou realizaci 25%
(Explikace koncepce a vybraného tématu, kontaktové archy, pracovní náhledové kopie, výběr a seřazení fotografií s označením pořadí v souboru, nebo jednoduchý zákres definitivního řešení v ploše stránek.
Hodnocení výsledné práce 50%
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 14:50–16:25 KOLÁŘ V. Učebna KF
Tržiště 20, Praha 1paralelka 1 - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Fotografie CZ - bakalář (oborový předmět)