AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDIJNÍ PLÁNY

Fotografie dokumentární 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód předmětu:
307FODO2
Název předmětu:
Fotografie dokumentární 2
Způsob ukončení:
zápočet
Rozsah:
13/S
Typ předmětu:
povinný předmět
Úroveň předmětu:
Ročník studia:
2. ročník
Semestr, kdy je předmět vyučován:
zimní
Počet přidělených kreditů ECTS:
1
Garant předmětu:
Viktor KOLÁŘ
Jméno přednášejícího:
Viktor KOLÁŘ
Cíle studia:

Zaměření:

Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jaký je rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?

Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou? Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?

Jaký a v čem je rozdíl mezi „pouhým dokumentováním“ na jedné straně a „interpretováním“ světa kolem nás na straně druhé? Kdy se stáváme sami autory? Známí autoři jako na př.: Aaron Siskind, Harry Calahan, Werner Bischof, Paul Strand či Robert Frank, prošli ve své ranné tvůrčí etapě obdobím kdy dělali dokument. To se týká i mnoha dalších autorů, méně známých ...

Jaký je rozdíl mezi vizuálním jazykem a poselstvím v pracech mistrů dokumentu a vizuálním jazykem současných médií? Naučit se vybírat ty správné fotografie, které nás budou reprezentovat, snažit se nalézt a pochopit metodu, která k tomu směřuje ... stále se učit přijímat kritiku, protože ta je garantem osobního růstu. Součástí našich seminářů bude hodnocení fotografií

Analogová fotografie versus digitální fotografie , v čem se liší navzájem a jejích využití v dokumentu.

Zajímat se o archivy fotografií, nejen naše ale i autorů, kteří již nežijí. Proč? Aby neskončily na smetišti či v rukou monopolních majitelů jako Bartelsman, Corbis, Getty images etc.Porozumět smyslu osvěty současných či budoucích konzumentů našich fotografií.

Maketa publikace pojednávající pražská městská centra...

Město Praha prochází v současnosti viditelnými změnami. Vedle Václavského náměstí nalezneme obdobně „tepající“ velkoměstská centra i na jiných místech.Praha se stala kosmopolitním a tak dynamickým městem. Každý den kolem sebe registrujeme poutavé situace, nové kontexty či poutavé mětské scenérie.Zaznamenávejte svěžím a osobitým způsobem tyto změny a vytvořte z těchto fotografií publikaci...

Po skončení zimního semestru student obdrží zápočet když předloží své cvičení v rozpracovaném stavu.

Pracovní postup:

1/ volba lokality a sepsání nástinu projektu na A4

2/ po konzultaci s učitelem fotografujte a průběžně přinášejte nové kontakty či náhledovky

3/ vyberte 25- 30 fotografií a vytvořte maketu knížky

4/ finální tvar publikace dokončen v červnu 2012

Způsob uskutečnění:

Hodnocení:

Povinná účast na semináři (přičemž podmínkou je účast na 60% hodin přednášek) 25 %

Konzultace nad rozpracovanými pracemi - od zadání po závěrečnou realizaci 25%

(Explikace koncepce a vybraného tématu, kontaktové archy, pracovní náhledové kopie, výběr a seřazení fotografií s označením pořadí v souboru, nebo jednoduchý zákres definitivního řešení v ploše stránek.

Hodnocení výsledné práce 50%

Prerekvizity a korekvizity:

nejsou žádné prerekvizity

Doporučené nepovinné složky programu:
Obsah předmětu:

Co je relevantní v současné dokumentární fotografii a proč?Proč můžeme svobodně pracovat-fotografovat ve „veřejném prostoru“?Jakýje rozdíl mezi t.zv. „soukromým“ a "veřejným prostorem?

Pokusíme si osvojit a používat „dokumentární principy“. Které to jsou?Potom tu je t.zv.„osobní prostor“, který když mu porozumíte , tak v něm můžete úspěšně pracovat...Jaký je mimochodem rozdíl mezi „dokumentárním“ přístupem a t.zv. „konceptuálním“?

Studijní materiály:

Literatura a zdroje:

Bystander-the history of street photography, knihy Petera Bialobrzeskiho, Viktora Koláře,

Klavdije Slubana atd., Archivy života /nepublikované/ V.Kolář

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
Metody a kritéria hodnocení:

Hodnocení:

Povinná účast na semináři (přičemž podmínkou je účast na 60% hodin přednášek) 25 %

Konzultace nad rozpracovanými pracemi - od zadání po závěrečnou realizaci 25%

(Explikace koncepce a vybraného tématu, kontaktové archy, pracovní náhledové kopie, výběr a seřazení fotografií s označením pořadí v souboru, nebo jednoduchý zákres definitivního řešení v ploše stránek.

Hodnocení výsledné práce 50%

Jazyk, v němž probíhá výuka:
česky
Pracovní stáže:
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost TR 328
Učebna KF

(Tržiště 20, Praha 1)
KOLÁŘ V.
14:50–16:25
LICHÝ TÝDEN

(paralelka 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 14:50–16:25 KOLÁŘ V. Učebna KF
Tržiště 20, Praha 1
paralelka 1
Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 25. 6. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://studijniplany.amu.cz/cs/predmet307FODO2.html