Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 2
- Kód předmětu:
- 308PPTZ2
- Název předmětu:
- Pokročilé postupy a technologie filmového zvuku 2
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- povinný předmět
- Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- 2. ročník
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 1
- Garant předmětu:
- Jan ČENĚK
- Jméno přednášejícího:
- Jan ČENĚK, Viktor EKRT (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2), Marek HART (FAMU, Praha 1, Smetanovo nábř. 2)
- Cíle studia:
-
Současná většinově digitální praxe filmové tvorby přináší mnoho nových a často poměrně složitých technologií. Jejich primárním úkolem je sice odstranit veškeré dosavadní technické bariéry, jež by kladly meze jakýmkoli tvůrčím nárokům, ovšem malá znalost těchto postupů může přinést bariéry nové.
- Způsob uskutečnění:
- Prerekvizity a korekvizity:
- Doporučené nepovinné složky programu:
- Obsah předmětu:
-
„Druhotné“ prvky současných (filmových) audio workflows a jejich význam:
1. Úvod
- lineární vs. nelineární (audio/video)
- 8,16,35,70mm vs. „digital film making“ (RED, GENESIS, ALEXA)
- úkolem nástrojů ulehčit práci a akcelerovat kreativitu
- BWF souborový formát pro záznam zvuku při natáčení
2. (produkční) audioworkflow
natáčení
- double system vs. záznam zvuku do kamery
- synchronizace (klapka, TC klapka, in-camera TC w. audio sync)
- multicam (LTC, trilevel sync, aaton code, Origin, Denecke, Ambient)
- multitrack recording (Cantar, Deva, Fostex, SD, Tascam)
- ISO tracks vs. mixdown (split/multi-mono & poly files)
- metadata (editory - Majax, Wave Agent, BWF Manager)
- export (split, poly, mixdown)
3. obrazová postprodukce
- telecine (film to tape přepis PAL, NTSC, SD, HD)
- film scan (2K, 4K)
- film recording
- sound sync
- keykode (offline, online)
4. offline
- střih se všemi ISO stopami
- střih s mixdown stopou
- střih z videopřepisu z telecine (V A1A2)
- střih se zvukem z kamery
- EDL pro zvuk, pro DI postprodukci
5. správa projektů a dat
- sdílení AV médií (SAN, NAS, WAN, offline) AVID Unity, SNS
- file management
- ruchové databáze
6. zvuková postprodukce
- conforming (Titan)
- supersession (filmové díly vs. film vcelku)
- automatizované systémy (pro ADR, ruchy apod.)
- remote systems (ISDN, IP)(komprese)
7. paralelní postprodukce
- updating střihových verzí (Titan Flash Cutter, VK?)
- sdílení a přenos projektů (OMF, AAF)
8. mix
- routing & setup (mix console, controller)
- automazitovaná mixáž (DAW based vs. ext. mixer)
- multistage mixing
- upmix
9. mastering
- Dolby Digital (DMU, MOD)
- přepis na optiku
- DCDM/DCP
10. exporty & playouts
- downmix 2.0, stemy
- M&E (track layout)
- Digidelivery
11. různé
- pull up, pull down,?
- dolby, dialnorm, distribuční formáty a kódování
- loudness normalization (peak, average, LKFS)
- DCI
- ANFOR a CST (Francouzský úřad pro průmyslové normy & Národní centrum kinematografie)
- EDCF (UK, France, Sweden)
- Studijní materiály:
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
- Metody a kritéria hodnocení:
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 15:40–17:15 ČENĚK J. Seminárka KZT
Lažanský palácEkrt, Hart, Rejholec přednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Zvuková tvorba - magistr (oborový předmět)