Otevřená narace v prostředí technologických inovací 1
- Kód předmětu:
- 373ONN1
- Název předmětu:
- Otevřená narace v prostředí technologických inovací 1
- Způsob ukončení:
- zkouška
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- Studijní plán Animovaná tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Režie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Režie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - bakalář – povinně volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - magistr – povinně volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr: restaurování – volitelný předmět - Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- zimní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Jméno přednášejícího:
- Cíle studia:
-
Seznámit posluchače s možnostmi interaktivního vyprávění - rozšířené narace.
Cílem je, aby studenti pochopili, jak vytvořit odpovídající současné pohyblivého obrazu funguje na základě současných technologií, sledování obrazu zvyky a technologií. Studenti se budou podílet na tvorbě softwaru i jejich vlastní obsah, stejně jako použití stávajících obsah stavět splavná mediální struktury k tomu, aby 'budoucnosti kina' watchable na síti mobilních zařízeních.
- Způsob uskutečnění:
-
čtení, lektorská činnost, řízený dialog, diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, analýza textů, esejí, kontaktní výuka srovnávacích studií, projekcí, přednášky externích tvůrců
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Kurz je určen pro absolventy BcA. stupně. Seminář je navazující dílnou, kde se synteticky využívají znalosti z BcA.
- Doporučené nepovinné složky programu:
- Obsah předmětu:
-
2 semestrální kurz magisterský / Česko-anglický
Jednou z mnoha společných vlastností systému youtube mýdlových provozní JE Pravé Ona vícevrstvá struktura vyprávění příběhu. JE k propojování významů s mediálními objekty n. základě vlastního rozhodnutí. V rámci kurzu o sobě zaměříme Jak na Výzkum a vývoj Teto oblastí, Tak n. Praktické vytváření artefaktů užitím různých přístupů z historie filmu nelineárního videa: od Kinoautomatu (1967, Radúz Činčera) PŘES onewordmovie.ch playListNetWork.com az po Aplikace pro iPhone Ci Android. Vytváření modifikace obsahu SPOLEČNĚ SE spoluúčastí Na vývoji modelového rámce otevřené narace o sobě Stane nástroji studentů pro vznik Nového prostoru v Oblasti médií.
Open/Non-Linear Narrative (theory & practice) masters level course in Czech & English
What do soap opera and a youtube search have in common? An open narrative structure. In the former case, one determined by the user as he or she browses a series of suggested links based on the 'metadata' associated with the 'media object'. We will study, explore and build media works using various concepts from the brief and ongoing history of non-linear film & video: from kino-automat presented in the Czech Pavilion of Expo '67 to onewordmovie.ch to playListNetWork.com to iPhone and android apps. Students will be involved in creating their own content as well as using existing material to build navigable media structures - making 'future cinema', one that is actually here today - and no longer fits on the screen of the movie theater in your neighbourhood.
Each class will be based on a relevant chapter from a recent book and include audio-visual examples. A portion of each class will involve students showing their exercises to each other.
Semester 1
Oct. 4 Class 1 Rosenzveig & Doruska
non-linear model of the network in current critical theory
rhizomatic versus hierarchical structures, history of hyper-link, basic computer tools concepts & history as related to the course work
exercise bring examples to next 2 classes
Oct. 11 Class 2 Rosenzveig
history of non-linear cinema 1 contemporary examples
with examples and screenings from DVD's, games, and internet
Oct. 18 Class 3 Doruska
history of non-linear cinema 2 historical examples
with examples and screenings from DVD's, games, and internet
Oct. 25 Class 4 Rosenzveig
random vs. authored
structure as determined by the 'master' artist/auteur versus weighted randomness and encoded aesthetics (machine intelligence and Artificial Life) versus the 'expert viewer'. How much control is a viewer allowed, concept of agency
Nov 1 Class 5 Rosenzveig
database basics
key concepts of developing and using a database for media objects including concept of fields, orthogonality, formats, searching, machine searching tools, analysis, automation, associative assembly
Metadata, textual and visual representation of media objects for author and viewer
Nov 8 Class 6 Doruska & Rosenzveig
Navigation 1 Editing as structure
juntions and edit points. key frame representation. what happens when we change media streams and how can we represent these changes to viewers either textually or with a still image.
Nov 15 Class 7 guest lecturer Mgr. Markéta Pluskalová-Dočekalová
on 'serial construction' and introduction of TV exercise
Nov 22 Class 8 international guest lecturer TBA
new narrative structures
Nov 29 Class 9 Doruska
TV Exercise and scripting
Dec 6 Class 10 Doruska & Rosenzveig
narrative approaches
lateral thinking or hyperlinked diversions, parallel narrative streams and link series. temporality and story length.
Dec 13 Class 11 Rosenzveig
Navigation 2 viewer Interface text & graphics
how does the viewer navigate your story? How can the viewer access and view multi-temporal video streams simultaneously?
Dec 20 Class 12 Doruska & Rosenzveig
vast narrative and rule based character development
continual story
semester work
small oral presntations
WIKI entries
finished scripting of TV exercise and shooting late January
entering media and metadata into database before semester 2
- Studijní materiály:
-
Gaston Bachelard, Poetika prostoru, Malvern, 2009
Jeffrey Shaw and Peter Weibel, Future Cinema: The Cinematic Imaginary After Film, MIT Press, 2003
Pat Harrigan and Noah Wardrip-Fruin (Eds.), Third Person: Authoring and Exploring Vast Narratives, MIT Press, 2009
Rieser, Martin and Zapp, Andrea (Eds.), New Screen Media: Cinema /Ar t/Narrative, bfi Publishing, 2002
Bushoff, Brunhild (Ed.) Developing Interactive Narrative Content, (sagas_sagasnet_reader) High Text, 2005
Janine Marchessault and Susan Lord (Eds.), Fluid Screens, Expanded Cinema (Digital Futures), U. of Toronto Press, 2008
George Landow, Hypermedia 3.0, Critical Theory and New Media in an Era of Globalization, John Hopkins University Press, 2006
http://www2.iim.cz/wiki/index.php/Interactive,_Open_or_Non_Linear_Media_works_links
Publikace:
Third Person Authoring and Exploring Vast Narratives, Noah Wardip-Fruin (editor)
Database Aesthetics Art in the Age of Information Overflow, Victoria Vesna (editor)
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
přednáška, odborné cvičení, seminář
- Metody a kritéria hodnocení:
-
-aktivní 80%účast na přednáškách
-koncept vlastní autorské tvorby využívající principů otevřeného vyprávění
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět, volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr: restaurování (volitelný předmět)