Základy programování v umělecké praxi
- Kód předmětu:
- 373ZPUP
- Název předmětu:
- Základy programování v umělecké praxi
- Způsob ukončení:
- zápočet
- Rozsah:
- 2/T
- Typ předmětu:
- Studijní plán Animovaná tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Dokumentární tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Animovaná tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Scenáristika a dramaturgie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Režie - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Režie - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Kamera - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Produkce - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - bakalář – povinně volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Střihová skladba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Zvuková tvorba - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - bakalář – volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr – volitelný předmět
Studijní plán Audiovizuální studia - magistr – povinně volitelný předmět
Studijní plán Fotografie CZ - magistr: restaurování – volitelný předmět - Úroveň předmětu:
- Ročník studia:
- předmět nemá určen ročník studia
- Semestr, kdy je předmět vyučován:
- letní
- Počet přidělených kreditů ECTS:
- 2
- Garant předmětu:
- Martin BLAŽÍČEK
- Jméno přednášejícího:
- Martin BLAŽÍČEK
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je uvést studenty do základů programování a představit jeho aplikace v oblasti audiovizuální tvorby. Pro předmět nejsou předpokládané žádné vstupní znalosti. V první fázi budou předestřeny základní funkce a postupy programů, poté budou prakticky realizovány 2 malé aplikace na různých platformách s výstupem do zvuku, nebo obrazu. Významná část bude věnována interaktivitě a softwarovému řešení fyzického rozhraní pro ovládání zvuku a obrazu. Veškeré práce bude probíhat ve volně dostupných softwarových prostředích.
- Způsob uskutečnění:
-
Lektorský úvod, prezentace ukázek, samostatná moderovaná práce na konkrétních příkladech.
- Prerekvizity a korekvizity:
-
Doporučeno pro absolventy předmětu „Základy av technologie 1“ a „Interaktivita a physical computing“.
- Doporučené nepovinné složky programu:
-
Předmět „Interaktivita a physical computing“.
- Obsah předmětu:
-
1. Úvod do problematiky, přehled používaných programovacích prostředí, k čemu se hodí, obecné zásady. Obecné principy, základní struktury, algoritmizace.
2. QuartzComposer - základní interakce, vstupní zařízení, základní videopřehrávač a efektový procesor
3. QuartzComposer - detekce vstupních parametrů, práce s hodnotami senzorů a proměnné, kalibrace vstupů.
4. QuartzComposer - složitější struktury, renderování objektů, 3D model.
5. QuartzComposer - síťová komunikace, RSS, komunikace přes LAN, vzdálené ovládání počítačů
6. QuartzComposer - samostatná práce
6. Processing - úvod do prostředí, základní stavba aplikace, příklady řídících struktur a datových typů
7. Processing - základní knihovny a funkce pro přehrávání videa a zvuku.
8. Processing - použití kamery, záznam do souboru
9. Processing - generovaná grafika a práce s textem
10. Processing - samostatná práce
- Studijní materiály:
-
QuartzComposer
http://en.wikipedia.org/wiki/Quartz_Composer
http://quartzcomposer.com
http://developer.apple.com/graphicsimaging/quartz/quartzcomposer.html
http://blazicek.net/misc.php
http://www.thepixelart.com/quartz-composer-tutorials/
Processing
http://processing.org
http://processing.org/reference
http://wiki.processing.org/w/Main_Page
Casey Reas, Ben Fry
Processing: a programming handbook for visual designers and artists [MIT 2007]
Online: http://books.google.com/books?id=tqW75bfJkxIC&printsec=frontcover&dq=processing&source=bl&ots=Sk1VSENNVd&sig=G68osbp3ifNyGROQn-D9tnc7oII&hl=cs&ei=cbIlTb24HYfB8QPrrZm4Ag&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=7&ved=0CGEQ6AEwBg#v=onepage&q&f=false
- Plánované činnosti související s učením a metody výuky:
-
Explikace, moderovaná realizace příkladů, samostatná domácí práce.
- Metody a kritéria hodnocení:
-
Aktivní účast
Samostatně realizovaná aplikce
- Jazyk, v němž probíhá výuka:
- česky
- Pracovní stáže:
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Út 15:40–17:15 BLAŽÍČEK M. Učebna CAS
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět, volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr: restaurování (volitelný předmět)