AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Orchestral Parts and Solos for Trombone 4

Register Display Schedule
Course unit code:
106PPO4
Course unit title:
 Orchestral Parts and Solos for Trombone 4
Mode of delivery:
zkouška
Range:
1/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Name of lecturer(s):
Jiří SUŠICKÝ
Study Objectives:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. Ve všech předmětech se postupně objeví všichni skladatelé a jejich významná sóla pro pozoun v orchestrálním světě. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).

Mode of delivery:

contact instruction

Prerequisites and co-requisites:

Instrument skills at the level corresponding to the study year and student profile.

Recommended optional programme components

Chamber literature in wind duets and trios.

Course contents:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorbyG. Verdi, H. Berlioz, F. Liszt, R. Wagner, C. Franck, A. Bruckner. Novoromantický orchestr, tedy mohutný zvuk, barva a pojetí hry, je odlišný od klasického orchestrálního zvuku. V tomto předmětu je vyučován rozdíl v interpretaci mezi beethovenovským, mozartovským a brahmsovským pojetím a interpretací kompozic z období novoromantizmu a pozdního romantizmu. V předmětu je vysvětleno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vysvětluje se princip intonace s různými nástroji. Předmět objasňuje principy vyrovnané hry pozounové sekce, nebo s ostatními nástrojovými skupinami. Barevná intonace, jakési barevné doladění je také velmi důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji ,než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.

Study materials:

Fundamental symphony repertoire of the Romantic II.

Planned learning activities and teaching methods

Participation of students in auditions for symphonic and opera orchestras.

Assessment methods and criteria

Evaluation of instrument and orchestra playing, completion of the established repertoire, AKS verification, all concluded with the award of credit.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

Not established. Instructors use opportunities to observe students in their orchestras.

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Note:

Instructors manage the alternation of individual orchestra parts according to composer notes.

Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet106PPO4.html