Methodology of Classcial Dance 3
- Course unit code:
- 107MK3
- Course unit title:
- Methodology of Classcial Dance 3
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 2+2/T
- Type of course unit:
- compulsory optional subject
- Level of course unit:
- Year of study
- předmět nemá určen ročník studia
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 4
- Garant předmětu:
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Mahulena KŘENKOVÁ
- Study Objectives:
-
Cílem předmětu je rozvíjení didaktických poznatků v oblasti klasického tance, jedná se především o rozbor nových prvků a la barre a au milieu střední etapy výuky (4.-5.ročník). Utváří se schopnost samostatného vedení hodiny klasického tance.
- Mode of delivery:
-
This course is linked to Classical Dance Methods 2. It contains a detailed analysis of Classical dance techniques at the intermediate level of instruction, i.e. the 4th and 5th study years of an 8 year curriculum of a Dance conservatory. Instruction uses the Agrippina Vaganova method. In this course students observe at dance conservatories and prepare the bachelor thesis paper.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Theory knowledge and practice of classical dance methods from the fundamental phase of instruction (1st - 3rd year).
- Recommended optional programme components
-
No elective requirements.
- Course contents:
-
Rozbor nových prvků (orientační seznam):
a la barre:
- obraty fouetté, flic-flac bez točení i en tournant, double frappé en tournant, battement battu, grand rond de jambe jeté, grand fondu, double rond de jambe en l air, développé ballotté, grand temps relevé bez točení i en tournant, pirouettes z V.pozice, z otevřených poloh, pirouettes temps relevé, tours tire bouchon, tour fouetté, développé tombé, grand battement jeté développé, grand battement jeté passé
au millieu:
- všechny základní prvky en tournant: b.tendu, b.jeté, rond de jambe, rond de jambe en l air, b.fondu, b.frappé, petit battement, obraty fouetté, flic-flac bez točení i en tournant, petit pas jeté en tournant, pas tombé, všechny způsoby tour lent (promenade), všechny druhy grand pirouettes, včetně přípravy a preparačního port de bras, pirouettes z grand plié, včetně přípravy, všechny druhy pas de bourré en tournant, soutenu a glissade en tournant, grand temps lié, tours chainés, pirouettes z V.pozice en suit
Na základě osvojení si nových prvků studenti vytvářejí kombinace v rámci střední etapy výuky, které vzájemně rozebírají a hodnotí.
Hudební doprovod ve středních ročnících je rozmanitější než v základní etapě výuky, charakter hudebního rytmu se mění i během cvičení. V základním nácviku, ale zachováváme jednoduchý rytmus. Stále zdůrazňujeme význam hudební preparace, která se v mnoha případech zkracuje a která určuje především tempo cvičení.
Přestože v osobnosti A.Vaganovové nacházíme určující představitelku výukové metody klasického tance, seznamujeme studenty alespoň fakultativně s jinými výukovými systémy, jejichž vznik je spojen s dalšími velkými osobnostmi tance (např. Cecchetti, Bournonville, Balanchine) a srovnáváme jejich odlišnosti.
Na základě hospitací 4. a 5. ročníků tanečních konzervatoří, vznikají v rámci předmětu zajímavé diskuse, ve kterých studenti rozebírají své poznatky, některé následně aplikují ve svém pedagogickém výstupu, či vlastní pedagogické praxi.
- Study materials:
-
A.Vaganovová: Základy klasického tance, 1980 Praha;
N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha;
V. Mejová - N. Bazarovová: Abeceda klasického tance I.-III., 1980 Praha;
N. Bazarovová: Abeceda klasického tance IV.-V., 1985 Praha; V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasičeskij taněc, 1976 Leningrad;
V. Kostrovická: 100 urokov klasičeskogo taňca, 1972 Leningrad;
Akademija russkogo baleta A. Vaganovovoj (Klasické taneční osnovy), 2000 Petrohrad.;
V. Ždychincová - O. Pásková: Metodické poznámky ke klasickému tanci I. a II., 1973 Praha;
Group authors under the guidance of G.Lorince: Methodik des klassischen Tanzes, 1975 Berlin;
V. Janeček: Metodika klasického tance v umělecké škole (Cecchettiho metoda), 1993 Praha;
C. Beaumont - Idzikovský: A Manual of the Theory and Practice of Classical Theatrical Dancing - Cecchetti method, 1932 London;
W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida;
S. Lifar: Traité de Danse Academique; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York;
T. Karsavina: Ballet Technique; J. Gabriel: Ballet School; Maria Fay: Mind over body, 1997 London;
L. Kirstein: Ballet Alphabet, 1939 New York;
G. Grant: Manual and Dictionary of Classical Ballet, 1967 New York;
CD-ROM: Ballet on CD-ROM by V.Morgan;
Video: Slovník klasického baletu, Balanchine Esseys - SAB (1994 New York);
D. Howard - Beginners (1981 New York), Intermediets, M.Fay - Faults, Corrections, Perfections (1990 Londýn), F. Jhung - Basic Ballet ( 2002 New York), B. Fewster - Pointe by Point (1980 Londýn), Bujones in Class (1986 Danzart)
- Planned learning activities and teaching methods
-
Metod practice and analysis of classical dance elements.
- Assessment methods and criteria
-
Credit is awarded based on: participation in lectures, ability to methodically work with the given material, presentation
Exam oral-practical
Overall evaluation: 30% participation, 30% methodical work, 30% presentation, 10% exam.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
none
- Course web page:
- nejsou
- Note:
-
None
- Schedule for winter semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pedagogika tance (Bc) (compulsory subject of the main qualification)