AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Folk Dance Techniques 2

Register Display Schedule
Course unit code:
107TL2
Course unit title:
Folk Dance Techniques 2
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
Study plan Obor Pedagogika tance (Bc) – compulsory optional subject
Study plan Obor Choreografie (Bc) – compulsory optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
3
Garant předmětu:
Marie FRIČOVÁ
Name of lecturer(s):
Marie FRIČOVÁ
Study Objectives:

Předmět rozšiřuje již probranou látku o komplikovanější taneční materiál a tance z dalších folklórních oblastí.

Mode of delivery:

Performance of presented dances. Individual variations and whole dances with their variants. Students develop their skills in a dance hall.

Prerequisites and co-requisites:

Active participation in lessons. Creation of detailed variations of steps covered and their phrasing. Creation of a model folkdance training lesson.

Recommended optional programme components

No elective requirements.

Course contents:

Základní podoba tanečních kroků: každý posluchač pracuje na zvládnutí základní podoby tanečních kroků nejprve jednotlivě. Přesné technické zvládnutí daného kroku je základem pro všechna možná provedení ( rovně, v natáčení, v otáčení vpravo a vlevo).

Zvládnuté kroky se pojí do větších celků, takzvaných kombinací. Nejprve se spojují jednodušší, a pak technicky náročnější kroky ve vazby. Dalším krokem je tanec v páru. Párový tanec je v lidovém tanci zcela nezaměnitelný, a proto je mu věnována velká pozornost. Kombinují se různá párová držení a způsoby výměny držení v páru.

Rytmické obměny kroků: Kroky jsou prováděny v různých prostorových, tempových i rytmických obměnách. Každý krok má svůj schematický a rytmický základ. Rytmická obměna tvoří v technickém provedení kroku změny jež jsou základem rozdílnosti folklorních oblastí.

Další možné varianty kroků lidového tance: Ukázkami a praktickým srovnáváním odlišností kroků jednotlivých oblastí, zdokonalujeme charakter a způsob tance, který je v dané oblasti typický. Kombinace kroků: 2/4 kolečkový krok s chůzí s přeskoky a poloběhem, 3/4 kolečkový krok se zadržovaným krokem a horizontálním obloukem, motivy Točené ? víření v páru, cifrování chlapce, točení dívky, řezanka s rytmickými tlesky a s obraty, hladký obkročák s obraty v páru spolu a od sebe, valašský krok přinožovaný a křížený vepředu i vzadu a s obraty po 1/4 a1/2, polkový krok s rytmizovanými dupy, polka v páru s podtáčením dívky, polka ve spojení s dvěma poskočnými kroky a třemi dupy na závěr (i pro vytočení dívky), rozbor schéma tanců s nepevnou vazbou na hudební doprovod ? předzpěv před muzikou (pohyby tanečníků při předzpěvu) roztančení v páru, cifrování chlapce a víření děvčete.

Vybrané tance folklorních oblastí: Chodsko ? Chodské kolo a ?do kolečka?

Valašsko ? Kovářský, Černá vlna, Bystřický, Točená, Šotyška, Odzemek

Záhoří - Špiclpolka

Study materials:

Bonuš, František; Kos, Bohumil; Mišurec, Z.: Zbojnické písně a tance, Praha 1953.

Jelínková, Zdenka.: Valašské tance, SNKLHU Praha 1953.

Jindřich, Jjindřich: Jindřichův chodský zpěvník, Domažlice 1929-1930.

Kos, Bohumil: Lidové tance ve školní tělesné výchově, SPN Praha 1983.

Vycpálek, Josef: České tance, Praha 1921.

Planned learning activities and teaching methods

This course is linked to „Folk Dance Technique 1.“ The material expands to more complicated dance material and dances from other folklore areas (Chodsko, Valašsko - continued, Záhoří).

Assessment methods and criteria

Credit is awarded based on: activity in exercises, knowledge of the dances covered and their variations.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

none

Course web page:
Note:

none

Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet107TL2.html