AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Introduction to Dance Education 2

Register Display Schedule
Course unit code:
107UTP2
Course unit title:
Introduction to Dance Education 2
Mode of delivery:
zkouška
Range:
1+1/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
6
Garant předmětu:
Václav JANEČEK, Václav TŘEŠŇÁK
Name of lecturer(s):
Václav JANEČEK, Václav TŘEŠŇÁK
Study Objectives:

Navazuje na předchozí semestr - přehled didaktických postupů v kontextu s dějinami taneční pedagogiky, vznikem a rozvojem kánonu klasické taneční techniky a baletu. Schopnost srozumitelného a logického výkladu metodiky klasického tance, organizace výuky, práce s hudebním doprovodem.

Mode of delivery:

This course is linked to „Introduction to Dance Education 1,“ containing a development of acquired knowledge about issues in assessing the dance abilities of a pupil, instruction organization and primarily the development, structure and system of classical dance technique. Part of the study is an analysis of educational approaches and exercises.

Prerequisites and co-requisites:

Linked to the previous semester - expanding of knowledge in dance education systems, styles, forms and content developing experience and diverse theory knowledge in the dance arts. Demonstrated abilities and knowledge leading to maximum performance as a dancer in the spirit of a manifold scale of dance virtuosity.

Recommended optional programme components

No elective requirements.

Course contents:

a)výčet fyzické a psychické kondice profesionálních (budoucích) tanečníků, rozvoj a péče o pohybový aparát, růst koncentrace a sebekontroly. Organizace, řád, používání učebních osnov, přehled individuálního a kolektivního přístupu

b) rozbor struktury baletní hodiny, lekce, exercise ? pojmy, které spojujeme s důmyslnou sérií cvičení u tyče (a la barre) a na volnosti (au millieu). Rozbor se týká cvičení obsahující samostatné pohybové prvky nohou, paží, trupu, šíje a hlavy a tvoří pomyslnou abecedu klasického krokového kánonu. Jejich složení se nazývá odborně enchainement, což jsou systematicky promyšlené vazby, seřazené v určitém sledu. Význam každodenního procvičování, jímž prohlubuje tanečník za pomoci takto účelově osvojeného a vedeného stereotypu své schopnosti a kondici. Celý tento soubor znalostí a organizace pohybových pravidel tvoří gramatiku klasického tance ? techniku profesionálního tanečníka, umělce. Pro pedagogy jsou nezbytné praktické zkušenosti a rozmanité teoretické znalosti v tanečním umění, aby byl schopen svým účinným vedením připravit budoucího tanečníka k maximálnímu výkonu v duchu celé škály, kterou klasická taneční technika a škola klasického tance nabízejí.

c)posluchači se postupně seznamují se všemi pohybovými (krokovými) prvky a jejich řazením, aby podporovaly nácvik všech pohybových skupin a sloužily k podpoře rozsahu kloubního, svalového a šlachového aparátu nohou, paží a trupu. Důraz je zvláště kladen na formu k dosažení maximálního funkčního (technická dovednost) a estetického (tělesná krása) efektu. K dosažení formální pohybové zralosti (koordinace) jsou posluchači seznamováni s výčtem principů udržování vertikálních a horizontálních linií, dále se učí preferovat kvalitu na místo kvantity, logicky řadit technicky náročné prvky v jednotlivých vazbách a striktně dodržovat hudební tempo-rytmus. V každém provedení vyžadovat umělecký zjev a kinestetické vědomí (vědomí o umísťování těla a jeho partií v prostoru).

Study materials:

Mejová V., Bazarovová N.: Abeceda klasického baletu, Praha 1980.

Vaganovová, Agrippina: Základy klasického tance, Praha 1981.

Blasis, Carlo: Zákl. pojednání o teorii a praxi tanečního umění, Praha 1947.

Schorer, Suki: Suki Schorer on Balanchine Technique, 2000.

Au, Susan: Ballet & Modern Dance, London 1995.

Warren G. W.: Classical Ballet Technique, 1989.

Kirstein L., Stuart M.: The Classic Ballet, 1998.

Kensley L., Sinclair J.: A Dictionary of Ballet Terms, 1979.

Franklin E.: Dance Imagery, Human Kinetics, 1996,

Royce, Anya Peterson.: The Antropology of Dance, Bloomington 1977.

Copeland, Roger: What is Dance?, New York 1983.

Cohan, Selma Jeanne: Encyclopedie of Dance, New York, Oxford 1998.

Koegler, Horst: The Concise Oxford Dictionary of Ballet, Oxford 1977.

Dance Europe Magazine

Planned learning activities and teaching methods

lecture, classes

Assessment methods and criteria

Credit is awarded based on:

participation in lectures and class

completion of the semester paper

During the semester independent reading and participation in class discussions, which is a condition for sitting the exam, are required. The exam is written and oral. The overall grading is comprised of 60% for class participation, 20% for the written and 20% for the oral part of the exam.

Conditions for successfull completion of the course: participation in lectures and class, completion and presentation of the course paper.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

none

Course web page:
nejsou
Note:

none

Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet107UTP2.html