Introduction to Dance Education 2
- Course unit code:
- 107UTP2
- Course unit title:
- Introduction to Dance Education 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 1+1/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- bakalářský
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 6
- Garant předmětu:
- Václav JANEČEK, Václav TŘEŠŇÁK
- Name of lecturer(s):
- Václav JANEČEK, Václav TŘEŠŇÁK
- Study Objectives:
-
Navazuje na předchozí semestr - přehled didaktických postupů v kontextu s dějinami taneční pedagogiky, vznikem a rozvojem kánonu klasické taneční techniky a baletu. Schopnost srozumitelného a logického výkladu metodiky klasického tance, organizace výuky, práce s hudebním doprovodem.
- Mode of delivery:
-
This course is linked to „Introduction to Dance Education 1,“ containing a development of acquired knowledge about issues in assessing the dance abilities of a pupil, instruction organization and primarily the development, structure and system of classical dance technique. Part of the study is an analysis of educational approaches and exercises.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Linked to the previous semester - expanding of knowledge in dance education systems, styles, forms and content developing experience and diverse theory knowledge in the dance arts. Demonstrated abilities and knowledge leading to maximum performance as a dancer in the spirit of a manifold scale of dance virtuosity.
- Recommended optional programme components
-
No elective requirements.
- Course contents:
-
a)výčet fyzické a psychické kondice profesionálních (budoucích) tanečníků, rozvoj a péče o pohybový aparát, růst koncentrace a sebekontroly. Organizace, řád, používání učebních osnov, přehled individuálního a kolektivního přístupu
b) rozbor struktury baletní hodiny, lekce, exercise ? pojmy, které spojujeme s důmyslnou sérií cvičení u tyče (a la barre) a na volnosti (au millieu). Rozbor se týká cvičení obsahující samostatné pohybové prvky nohou, paží, trupu, šíje a hlavy a tvoří pomyslnou abecedu klasického krokového kánonu. Jejich složení se nazývá odborně enchainement, což jsou systematicky promyšlené vazby, seřazené v určitém sledu. Význam každodenního procvičování, jímž prohlubuje tanečník za pomoci takto účelově osvojeného a vedeného stereotypu své schopnosti a kondici. Celý tento soubor znalostí a organizace pohybových pravidel tvoří gramatiku klasického tance ? techniku profesionálního tanečníka, umělce. Pro pedagogy jsou nezbytné praktické zkušenosti a rozmanité teoretické znalosti v tanečním umění, aby byl schopen svým účinným vedením připravit budoucího tanečníka k maximálnímu výkonu v duchu celé škály, kterou klasická taneční technika a škola klasického tance nabízejí.
c)posluchači se postupně seznamují se všemi pohybovými (krokovými) prvky a jejich řazením, aby podporovaly nácvik všech pohybových skupin a sloužily k podpoře rozsahu kloubního, svalového a šlachového aparátu nohou, paží a trupu. Důraz je zvláště kladen na formu k dosažení maximálního funkčního (technická dovednost) a estetického (tělesná krása) efektu. K dosažení formální pohybové zralosti (koordinace) jsou posluchači seznamováni s výčtem principů udržování vertikálních a horizontálních linií, dále se učí preferovat kvalitu na místo kvantity, logicky řadit technicky náročné prvky v jednotlivých vazbách a striktně dodržovat hudební tempo-rytmus. V každém provedení vyžadovat umělecký zjev a kinestetické vědomí (vědomí o umísťování těla a jeho partií v prostoru).
- Study materials:
-
Mejová V., Bazarovová N.: Abeceda klasického baletu, Praha 1980.
Vaganovová, Agrippina: Základy klasického tance, Praha 1981.
Blasis, Carlo: Zákl. pojednání o teorii a praxi tanečního umění, Praha 1947.
Schorer, Suki: Suki Schorer on Balanchine Technique, 2000.
Au, Susan: Ballet & Modern Dance, London 1995.
Warren G. W.: Classical Ballet Technique, 1989.
Kirstein L., Stuart M.: The Classic Ballet, 1998.
Kensley L., Sinclair J.: A Dictionary of Ballet Terms, 1979.
Franklin E.: Dance Imagery, Human Kinetics, 1996,
Royce, Anya Peterson.: The Antropology of Dance, Bloomington 1977.
Copeland, Roger: What is Dance?, New York 1983.
Cohan, Selma Jeanne: Encyclopedie of Dance, New York, Oxford 1998.
Koegler, Horst: The Concise Oxford Dictionary of Ballet, Oxford 1977.
Dance Europe Magazine
- Planned learning activities and teaching methods
-
lecture, classes
- Assessment methods and criteria
-
Credit is awarded based on:
participation in lectures and class
completion of the semester paper
During the semester independent reading and participation in class discussions, which is a condition for sitting the exam, are required. The exam is written and oral. The overall grading is comprised of 60% for class participation, 20% for the written and 20% for the oral part of the exam.
Conditions for successfull completion of the course: participation in lectures and class, completion and presentation of the course paper.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
none
- Course web page:
- nejsou
- Note:
-
none
- Schedule for winter semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pedagogika tance (Bc) (compulsory subject of the main qualification)