AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

 Aesthetics Seminar 2

Register Display Schedule
Course unit code:
108SE2
Course unit title:
 Aesthetics Seminar 2
Mode of delivery:
zápočet
Range:
1/T
Type of course unit:
Study plan Obor Flétna (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Housle (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Klarinet (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Hoboj (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Fagot (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Lesní roh (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Trubka (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Pozoun (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Tuba (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Klavír (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Varhany (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Cembalo (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Viola (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Violoncello (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Kontrabas (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Harfa (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Kytara (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Bicí nástroje (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Zpěv (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Operní režie (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Hudební teorie (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Skladba (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Hudební režie (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Dirigování (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Pantomima (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Hudební management (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Zvuková tvorba (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Bicí nástroje-jazz (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Saxofon-jazz (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Klavír-jazz (Bc) – compulsory subject
Study plan Obor Kontrabas-jazz (Bc) – compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
Study plan Obor Flétna (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Housle (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Klarinet (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Hoboj (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Fagot (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Lesní roh (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Trubka (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Pozoun (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Tuba (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Klavír (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Varhany (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Cembalo (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Viola (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Violoncello (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Kontrabas (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Harfa (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Kytara (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Bicí nástroje (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Zpěv (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Operní režie (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Hudební teorie (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Skladba (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Hudební režie (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Dirigování (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Pantomima (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Hudební management (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Zvuková tvorba (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Bicí nástroje-jazz (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Saxofon-jazz (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Klavír-jazz (Bc) – 3rd year
Study plan Obor Kontrabas-jazz (Bc) – 3rd year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
3
Garant předmětu:
Roman DYKAST
Name of lecturer(s):
Roman DYKAST
Study Objectives:

Cílem předmětu je prokázání schopnosti samostatného a kritického pojednání o estetické tematice prostřednictvím seminární práce a zapojení se do odborné rozpravy v průběhu semináře, která by měla vést k rozvoji kritického myšlení a schopnosti argumentace.

Mode of delivery:

Discussions and coursework evaluation

Prerequisites and co-requisites:

Concurrent registration in Aesthetics 2 and credit from Aesthetics 1 are required.

Recommended optional programme components

No elective requirements.

Course contents:

seminárních prací; je podána stručná charakteristika navržených témat. V druhé části posluchači zpracovávají seminární práci na zvolené estetické téma.

Seminář navazuje na přednášky z úvodu do estetiky v rámci předmětu Estetika. Cílem předmětu je, aby posluchači prokázali schopnost samostatně v seminární práci pojednat o estetické tematice. V úvodních lekcích semináře jsou vyučujícím stanovena základní obecná pravidla pro zpracovávání seminárních prací: výběr tématu; jeho přesné obsahové vymezení, případně zúžení; vyhledání relevantní literatury, případně pramenů; pravidla pro citace a parafráze. Seminární práci posluchači přednesou na semináři. Součástí hodnocení seminární práce je následná rozprava ke způsobu zpracování a prověření znalosti zvoleného tématu v odpovědích na otázky, které vyplynou z diskuse. Do posluchačova celkového hodnocení je zahrnována i jeho aktivní účast na seminářích a schopnost a ochota diskutovat při projednávaných tématech seminárních prací.

Posluchači si volí téma z následujících širších tematických okruhů:

Charakteristika předmětu estetiky prostřednictvím myšlenek jednoho autora:

Estetika /Pýthágora / Platóna / Aristotela / Plótína / Pseudo-Longina / Vitruvia / sv. Augustina / Boëthia / Tomáše Akvinského / Francesca Petrarky / Dante Alighieriho / Marsilia Ficina / Pietra Bemba / René Descarta / Denise Diderota / Jean-Jacquea Rousseaua / Francise Hutchesona /Edmunda Burkeho / Johanna Joachima Winckelmanna / Immanuela Kanta / Georga W. F. Hegela / Friedricha Nietzscheho / Karla Marxe / Edmunda Husserla / Jana Mukařovského / Umberta Eca /

Základní estetické kategorie / Katarze / Grácie / Harmonie / Proporce / Sympatie / Imaginace (fantazie)

Dobové představy o prostoru a čase a vliv těchto představ na zacházení s uměleckými prostředky

Rétorika a problematika ozdob v uměleckém díle

Teorie uměleckých tvůrčích typů

Umělecká poetika

Estetické teorie exprese v umění

Umění a city / emoce / afekty

Teorie uměleckého génia

Hranice umění / problematika kýče

Forma X Obsah

Různé dobové estetické spory (např. otázka dvou stylů /attický a asiánský, antické a moderní umění, četné querelles-spory ve Francii/ atp.)

Otázka umělecké inspirace

Estetika a problematika interpretace uměleckých děl

Pojetí vkusu (v různých obdobích)

Modernistická X postmodernistická estetika

Estetika a masmédia

Study materials:

Recommended instructions for selection of topic, critically working with literature and writing technique (proper citation, paraphrasing techniques for foreign texts, notations, etc.):

Eco, Umberto: Jak napsat diplomovou práci. Votobia, Olomouc 1997.

Šimek, Dušan - Kubátová, Helena: Od abstraktu do závěrečné práce. Jak psát (a možní i napsat) závěrečnou práci ve společenskovědních oborech. Univerzita Palackého, Olomouc 2002.

Tvůrčí psaní - klíčová kompetence na vysoké škole (ed. Z. FIŠER). Doplněk, Brno 2005.

Planned learning activities and teaching methods

Classes

Assessment methods and criteria

To receive credit, the student must fulfill 100% of the required criteria which are proportionally divided into:

Course work: 50%

Class participation, ability and desire to discuss: 25%

Class attendance: 25% (attendance much exceed half of the classes).

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):

none

Course web page:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-teorie-a-dejin-hudby/studijni-texty
Note:

none

Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
Tue
Fri
Thu
místnost 2017
Učebna KTDH 2017

(Lichenštejnský palác)
DYKAST R.
15:00–15:45
(paralelka 1)
místnost 2017
Učebna KTDH 2017

(Lichenštejnský palác)
DYKAST R.
15:45–16:30
(paralelka 2)
místnost 2017
Učebna KTDH 2017

(Lichenštejnský palác)
DYKAST R.
16:30–17:15
(paralelka 3)
místnost 2017
Učebna KTDH 2017

(Lichenštejnský palác)
DYKAST R.
17:15–18:00
(paralelka 4)
místnost 2017
Učebna KTDH 2017

(Lichenštejnský palác)
DYKAST R.
18:00–18:45
(paralelka 5)
Fri
Datum Den Čas Tutor Místo Notes Č. paralelky
Thu 15:00–15:45 DYKAST R. Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palác
paralelka 1
Thu 15:45–16:30 DYKAST R. Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palác
paralelka 2
Thu 16:30–17:15 DYKAST R. Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palác
paralelka 3
Thu 17:15–18:00 DYKAST R. Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palác
paralelka 4
Thu 18:00–18:45 DYKAST R. Učebna KTDH 2017
Lichenštejnský palác
paralelka 5
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet108SE2.html