Film Gag Pixelation 2
- Course unit code:
- 109FGP2
- Course unit title:
- Film Gag Pixelation 2
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 4/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 3
- Garant předmětu:
- Josef PLATZ
- Name of lecturer(s):
- Josef PLATZ
- Study Objectives:
-
Předmět seznamuje studenty s vyjadřovacími prostředky filmu tak, jak se proměňovaly od počátků němého filmu až do současnosti, s přihlédnutím k nejmasovějšímu médiu - televizi a různým žánrům a technologiím ( hraný film, animovaný film, dokumentární film apod.) Po ukončení ročního cyklu by měli studenti získat přehled o specifice filmové tvorby odlišné od tvorby divadelní a být schopni verbálně definovat své inscenační záměry jako jednoduchý scénář. Rozdíl mezi filmem a divadlem ve způsobu sdělování.
Seznámit se s filmovou tvorbou v průběhu 20.století do současnosti a jeho složkami, jako je námět,literární scénář, technický scénář ;
Pochopit rozdíl mezi Předmět seznamuje studenty s vyjadřovacím prostředky filmu tak, jak se proměňovaly od počátků němého filmu až do současnosti, s přihlédnutím k nejmasovějšímu médiu - televizi a různým žánrům a technologiím ( hraný film, animovaný film, dokumentární film apod.) Po ukončení ročního cyklu by měli studenti získat přehled o specifice filmové tvorby odlišné od tvorby divadelní a být schopni verbálně definovat své inscenační záměry jako jednoduchý scénář. Rozdíl mezi filmem a divadelní tvorbou ve způsobu sdělování.
Seznámit se s filmovou tvorbou v průběhu 20.století do současnosti a jeho složkami, jako je námět,literární scénář, technický scénář. ;
Seznámit se s jednotlivými složkami filmového díla;
Inspirovat studenty k vlastní tvorbě.
- Mode of delivery:
-
Classes
shooting
analysis and reflection upon the creation
- Prerequisites and co-requisites:
-
Creativity and review skills.
- Recommended optional programme components
-
No info.
- Course contents:
-
1. Subject, script:
- path from idea to subject matter,
- film narration
- literary and technical script
- various approaches to the script, to actors
2. Directing
- definition of directing
- various approaches of the director and the collaboration of the director with the scriptwriter
- relationship with the cameraman
- various approaches to the script, to actors
3. Camera
- the camera as a tool
- interaction of the cameraman and director
- the photographic image, lighting
- take size, camera movement, axis
- take size, camera movement and p.
4. Editing:
- assembly and its types
- parallel events
- interpunctuation in film
Editing - history of assembly, modern editing, manners of joining takes, etc.
5. Sound in film:
- music, composed music
- sound, real sounds
- synchronization
- post-synchronization
- mixing
Sound and music - real sounds, post-synchronization, associative music and sounds, etc.
Todays recording practice
Documentary film and its present
Animated film - types - pixelization
- Study materials:
-
Plažewski J.: Filmová řeč
Roček Jaroslav: Filmová tvorba, řemeslo
Kerr Walter: Jak napsat hru
Chaplin Charles: Můj životopis
FAMU textbooks.
- Planned learning activities and teaching methods
-
Shooting student themes in various locations with professional guidance and appropriate technology.
- Assessment methods and criteria
-
Credit will be awarded based on attendance in class and completion of the final paper.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
no info
- Course web page:
- Note:
-
No info
- Schedule for winter semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pantomima (Mg) (compulsory subject of the main qualification)