AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Site specific 3

Register Display Schedule
Course unit code:
204NSC3
Course unit title:
Site specific 3
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
Study plan Produkce (Bc.) – optional subject
Study plan Režie a dramaturgie činoherního divadla (Bc.) – optional subject
Study plan Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Dramaturgie alternativního a loutkového divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Režie alternativního a loutkového divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Scénografie alternativního a loutkového divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Scénografie (Bc.) – optional subject
Study plan Scénografie - kostým a maska (Mgr.) – optional subject
Study plan Teorie a kritika (Bc.) – optional subject
Study plan Teorie a kritika (Mgr.) – optional subject
Study plan Herectví činoherního divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Režie činoherního divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Mgr.) – optional subject
Study plan Scénografie - film a televize (Mgr.) – optional subject
Study plan Scénografie (Mgr.) – optional subject
Study plan Herectví alternativního a loutkového divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Režie a dramaturgie alternativního a loutkového divadla (Bc.) – optional subject
Study plan Scénografie alternativního a loutkového divadla (Bc.) – optional subject
Study plan Dramatická výchova - kombinované (Bc.) – optional subject
Study plan Dramatická výchova (Mgr.) – optional subject
Study plan Dramatická výchova - dvouleté kombinované (Mgr.) – optional subject
Study plan Produkce (Mgr.) – optional subject
Study plan Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (Bc.) – optional subject
Study plan Dramatická výchova - tříleté kombinované (Mgr.) – optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
Tomáš ŽIŽKA
Name of lecturer(s):
Tomáš ŽIŽKA
Study Objectives:

1. Seznámit posluchače s obsahem fenoménu site specific v historickém i geografickém horizontu - stručný dějinný nástin.

2. Seznámit posluchače s typem divadla, vhodným pro krátkodobé i dlouhodobé projekty- tvůrčí dílny, umělecké rezidence a intervence.

3. Smyslem předmětu je využití kreativní iniciativy studentů na vlastních a nebo společných projektech přímo v praktických a skutečných podmínkách dané lokality.

4. Prověřit tvůrčí schopnosti i schopnost pracovat v tvůrčím týmu.

5. Umožnit studentům vzájemnou kompelaci ve formě blokové výuky praktického studia, kdy pracují především individuálně na vlastních projektech.

Mode of delivery:

Study in the practical and theoretical orientation in a space in theatre and non-theatre environments and relations. A inter-study lab on the border of genre and style. Preparations of concept, consultation, implementation and subsequent review of stage events originating in the initations of personal semester tasks. Aslo in the potential offered to students in collaboration with public institutions, schools and further cultural-social institutions. Crossing-over all study-years and supporting student team collaboration which students usually don't encounter in study.

Prerequisites and co-requisites:

Completion of 204NSS2 Site Specific 2. From the second semester a certain experience with a site-specific project.

Recommended optional programme components

Attending the widest scope of activities (festivals, reviews, exhibitions and performances in non-traditional spaces). Participation in organized workshops, joining grant competitions. Preparations of one's project, either in the implementation or preparation phase.

Course contents:

Studium praktické i teoretické orientace v prostoru v divadelních i nedivadelních prostředích a souvislostech.

V tříletém bakalářském studiu zvolený pedagog především pomáhá svou empirií frekventantovi nalézt jeho vlastní divadelní a nebo výtvarný názor a současně je mu praktickým rádcem při realizaci projektu, s kterým se frekventant uchází v interdisciplinárním studiu.

Studium je praktickým zkušenostním, mobilním ateliérem pro různé scénické události a řešení.

Pro tento účel se zformuje i jeho specifické technické a lektorské vybavení.

Předpokládaná skupina frekventantů by měla být konzistentní skupinou a preferuje se účast na všech frekvencích a také v jednotlivých předem vybraných kombinací předmětů v interdisciplinárním vzdělávacím programu.

V úmyslu přesáhnout divadelní tvorbou k jiným profesím a dovednostem. Proto se během studia lze potkat s odbornostmi a odborníky nejen z oblasti divadla, výtvarného umění, designu a architektury, ale i z oblasti sociologie, medicíny a náboženství.

Nabyté zkušenosti z vlastních uměleckých projektů budou zhodnoceny při týmové tvorbě pro konkrétní tématické prostředí. Nedílnou součástí je schopnost teoretické i praktické provázanosti nabytých poznatků při tvorbě projektů.

Aspekty jednotlivých předmětů na sebe reflektují a utvářejí možnost výsledného tvaru.

Study materials:

Kazimierz Braun-Divadelní prostor

On the Beaten Track: Tourism, Art and Place (1999)

The Lure of the Local: Sense of Place in a Multicentered Society(1997)

Venkov / města / média (Sociologické nakladatelství, 1998)

Kaye Nick-Site Specific Art: Performance, Place and Documentation

Václav Cílek- Krajiny vnitřní a vnější

Václav Cílek- Makom-Kniha míst

Frágner B.: Odložené továrny, Praha 1984

Atelier d´architekture Matador: La Maison Folie, Bruxelles 2002

LOFT Publication Collectiv: Industrial Chick -Reconverting Spaces, Savigliano 2006

Claudine Dussollier: In Situ -European Artist on the Road, Vic-la-Gardilole 2006

Helen Searing: Art Spaces - The Architecture of four Tates, London 2004

Planned learning activities and teaching methods

Lectures, classes, project consultations, on-location instruction, attendance at colloquia

Assessment methods and criteria

Concept project. Participation in the colloquium.

Language of instruction:
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
www.adaptabilita.cz
Note:
Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet204NSC3.html