Salon of Projects 1
- Course unit code:
- 204SP1
- Course unit title:
- Salon of Projects 1
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- Type of course unit:
- Level of course unit:
- bez omezení
- Year of study
- předmět nemá určen ročník studia
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 1
- Garant předmětu:
- Name of lecturer(s):
- Study Objectives:
-
1)Prostřednictvím Salónu projektů (a navazujícího předmětu Burza projektů) iniciovat rozvoj spolupráce mezi studenty různých oborů, respektive ročníků a kateder, případně i fakult.
2)Vytvořit prostor, kde si studenti mohou vytvářet - nad vlastní studijní plán - další vlastní projekty v duchu zaměření KALD.
3)Vybudovat platformu, kde si studenti vyzkoušejí přípravu vlastního projektu od prvotního nápadu přes sestavení tvůrčího týmu až k jeho závěrečné prezentaci tak, aby obsahoval vedle zřetelných formulací záměru také inscenační koncept v co nejkonkrétnější podobě jakožto výsledek společného díla celého inscenačního týmu. .
4)Rozvíjet schopností studentů, jak přesvědčivým způsobem prezentovat sebe samé a vlastní práci, respektive kvalitu svých uměleckých týmů.
- Mode of delivery:
-
Readings, discussions, individual and team consultations with the instructor.
- Prerequisites and co-requisites:
-
1. Artistic invention
2. Inclination to teamwork.
3. Ability to guide a project from idea to a developed and persuasive form of presentation.
- Recommended optional programme components
-
No elective requirements.
- Course contents:
-
The Projects Salon is a platform for student independent work on projects whose rise they initiat themselves in cooperation with students from various studies, study years and faculties. In this course they develop their subject matter, put together a creative team and prepare their vision for implementation with consideration of real production requirements and limits. The Projects Salon develops creativity, their sense of teamwork and the ability to resolve unexpected problems and situations.
- Study materials:
-
DVOŘÁK Jan: Kreativní management pro divadlo. 1. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 80-86102-53-X
JIRÁK Jan - Köpplová Barbara: Média a společnost - Stručný úvod do médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 978-80-7367-287-4
Group authorship: Autor - Autorství. 1. vyd. Praha: AMU, 2010. ISBN 978-80-7331-187-2
- Planned learning activities and teaching methods
-
exercises
- Assessment methods and criteria
-
Credit is awarded based on precise presentation of the registered project.
Conditions for successfull completion of the course: projet registry, its development and presentation.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- http://www.damu.cz/katedry-a-kabinety/katedra-alternativniho-a-loutkoveho-divadla/salon-burza
- Note:
-
This course is open to all students.
- Further information:
- No schedule has been prepared for this course
- The subject is a part of the following study plans: