Project Management 3
- Course unit code:
- 206MPO3
- Course unit title:
- Project Management 3
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 3rd year
- Semester when the course unit is delivered
- zimní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Martin HUDEČEK
- Name of lecturer(s):
- Martin HUDEČEK
- Study Objectives:
-
Vyhodnotit použitelnost a přínos projektového řízení a jeho nástrojů. Co příště (u jiných projektů) jinak a proč?
Seznámení s dalšími, více profesionálními nástroji ? Business case a plan.
Rozvoj dovedností prodeje. Jaký je proces prodeje (nabídky). Jak tvořit a vést prodejní rozhovor. Jak se prezentovat.
- Mode of delivery:
-
This is an all-day block course. The students learn what is important for further work in the Critical theory basics course. Practical examples are built on this. The instructor or the students present these. It is evaluated during the course whether all the students understand the pre-set context and if the course is beneficial.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Absolving the seminar 206MPO2 Project management 2 is a necessary precondition.
- Recommended optional programme components
-
None.
- Course contents:
-
-Business case
-Business plan
-Project management
-Meetings and their management
-Moderating
-Change management (Change documentation,discrepancies, etc.)
-Project assessment methods (Paret analyis, etc.)
- Study materials:
-
Assmann, Jan: Das kulturelle Gedächtnis, München: Beck, 2000, 344 s.
Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998, 179 s.
Doležal J., Máchal P., Lacko B. a kol.: Projektový management podle IPMA, Praha: Grada Publishing, 2009, 507 s.
Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994, 124 s.
Glasersfeld, Ernst von: Wissen, Sprache und Wirklichkeit. Arbeiten zum radikalen Konstruktivismus, Braunschweig - Wiesbaden: Vieweg
Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007
Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.
Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s.
Schlippe, Arist von, Schweitzer J.: Systemická terapie a poradenství, Brno: Cesta, 2006, 251 s.
- Planned learning activities and teaching methods
-
Courses
- Assessment methods and criteria
-
Credit is awarded on the basis of:
Participation in the course (min. 85%)
- Language of instruction:
- Work placement(s):
-
None.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2011/2012:
-
Datum Den Čas Tutor Místo Notes Č. paralelky 07.10.2011 09:30–17:00 HUDEČEK M. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 11.11.2011 09:30–17:00 HUDEČEK M. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 21.10.2011 09:30–17:00 HUDEČEK M. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - Schedule for summer semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce (Bc.) (compulsory subject)