AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Management in the Information Society 1

Register Display Schedule
Course unit code:
206MVM1
Course unit title:
Management in the Information Society 1
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
4
Garant předmětu:
Petr SLÁDEČEK
Name of lecturer(s):
Petr SLÁDEČEK
Study Objectives:

Cílem interaktivní přednášky je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými modely managementu. Teorii potřebuje manažer proto, že mu dává jazyk a repertoár, pomáhá mu v praxi číst situace, činit úsudky, volit správné prostředky a vyhnout se chybám, které před ním již udělali jiní.

Mode of delivery:

Interactive lecture, text analyses, role-playing.

Prerequisites and co-requisites:

Mastery of the basics of marketing, management, accounting and legal issues at the bachelor's level.

Recommended optional programme components

No elective requirements.

Course contents:

1. Sám sobě manažerem. Co je management, kdo je manažer. Manažerské funkce a role. Plánování a organizace času, sebeřízení. Jak racionálně studovat a pracovat s informacemi.

2. Manažer a komunikace. Základní rysy a funkce komunikačního managementu. Argumentace správná a chybná. Porada jako nástroj vedení lidí a budování týmu. Prezentace a její zásady.

3. Manažer ve skupině a v týmu. Rozdíl mezi skupinou a týmem, stadia rozvoje skupiny, velikost skupiny. Tým, funkční a týmové role, synergie. Hra ? Belbinovy týmové role.

4. Moc, pravomoc, vliv, autorita, vedení, vůdcovství. Vedení jako dělání správných věcí, řízení jako dělání věcí správně. Moc, pravomoc a autorita. Negativní vůdce. Jak poznat manipulaci a jak jí čelit. Asertivita.

5. Řízení a motivace. Co je organizační chování. Teorie motivace, motivační modely.

6. Konflikt. Typy věcných vztahů ? spolupráce, konflikt, soutěž. Chování při konfliktu, strategie zvládání konfliktu. Spor a problém, dialog a trialog, vyjednávání, projednávání, mediace a facilitace.

7. Personalistika a lidské zdroje. Získávání pracovníků, nábor, výběr. Analýza, popis a specifikace práce. Projektování práce. Rotace pracovních míst, rozšíření a obohacení pracovní náplně. Plánování nástupnictví. Hodnocení. Zásady odměňování. Řízení podle cílů.

8. Organizační struktura a kultura. Podstata organizování organizace. Typy organizačních struktur. Hierarchie a pověřování, tým, matice, sítě. Neformální organizace. Organizační kultura.

9. Marketing v praxi . Marketing jako manažerský proces. Třísložková analýza produktu. Produkt a služba. 7 P. Životní cyklus produktu. Funkční prvky, dostupnost a identita produktu. Konkurenční výhoda, přitažlivost odvětví. Přímá a nepřímá konkurence. Substituce. Segmentace. Marketing pro neziskové organizace.

Study materials:

1.Bedrnová, E. & Nový, I.: Moc, vliv a autorita, Management Press, Praha 2001

2.Covey, S.R: Sedm návyků vůdčích osobností, Pragma, Praha 1994

3.Crainer, S.: Moderní management. Základní myšlenkové směry, Management Press 2000

4.Donelly Jr., James H. - Gibson, James L. - Ivancevich, John M : Management, Grada, Praha, 1997, 2000, 2002

5.Drucker, P.: Efektivní vedoucí, Management Press, Praha 2008

6.Drucker, P.: To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku, Management Press, Praha 2004

7.Fischer, R.-Ury, W.: Dohoda jistá, Management Press, Praha 1995

8.Koubek, J.: Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky, Management Press,3. vydání , Praha 2001

9.Palmer, Sally - Weaver, Margaret: Úloha informací v manažerském rozhodování, Grada, Praha 2000

10.Plamínek, J.: Řešení konfliktů a umění rozhodnout, Argo, Praha 1994

11.Šuleř, O.: Jak řídit a vést porady, Computer Press, Praha 2001

12.Ury,W.: Jak překonat nesouhlas, Management Press, 3. vydání Praha 2002

13.Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace, Portál, Praha 2000

Planned learning activities and teaching methods

interactive lecture

Assessment methods and criteria

Credit is made up from the required semester work (grades A, B, C, N, for general orientation) and the final knowledge exam.

The semester paper assignment is available at sladecek.webnode.cz. Students select one of approx. 40 books on a list and develop an proper course paper in the extent of 5 standard pages (9000 characters including spaces, tolerance +/- 20%).

The course paper is to be a synopsis, an abstract of one of the books offered. The content must be a concise statement/description/presentation of the most important concepts of the text and in no manner a subjective interpretation. One's assessment of the text may be presented only marginally. For inspiration it is possible to go to sladecek.webnode.cz and find an example abstract (Huizinga, J: Homo Ludens) and the rules for writing an abstract by Prof. Jan Sokol (FHS UK). Students who do not submit the semester paper on time, or the semester paper does not fit the extent or quality, may not sit the final exam. The test contains 20 multiple choice questions with one correct answer. 15 correct answers from 20 are the minimum for receiving credit.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
sladecek.webnode.cz
Note:
Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet206MVM1.html