AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Project- Theatre Management 2

Register Display Schedule
Course unit code:
206POP2
Course unit title:
Project- Theatre Management 2
Mode of delivery:
zkouška
Range:
10/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
magisterský
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
10
Garant předmětu:
Michal LÁZŇOVSKÝ
Name of lecturer(s):
Tamara ČUŘÍKOVÁ, Michal LÁZŇOVSKÝ, Jiří PITTERMANN, Jiří POKORNÝ, Petr PROKOP, Jiří SRSTKA, Jiří SULŽENKO, Vlastimil JEŽEK
Study Objectives:

Cílem předmětu je rozvíjení kreativity, znalostí, zkušeností a schopnosti samostatného uvažování studentů a zvyšování jejich kompetencí ve výzkumné činnosti.

Mode of delivery:

classes, individual consultations, independent research.

Prerequisites and co-requisites:

206OP1 Project - Production 1

Recommended optional programme components

It is recommended that the student, according to their topic, actively search for a nd participate in lectures at other higher education institutes, professional seminars, ex. professional organizations or conferences related to the given issues.

Course contents:

Instruction is based on the approved and defended master's project by which the student was accepted into master's study. The project is, in principle, a theory research of a particular area of production, management or admistration of artistic activity. The foundation is the research work of the student under the guidance of an instructor from the department. The results of the artistic/research/development work is defended by the student after the first semester in a presentation of the current findings before a commission and at the end of the second semester in public presentation.

Study materials:

Divadelní producentství:

ADORNO, Theodor W.: Schéma masové kultury, OIKOYMENH, Praha, 2009

ADORNO, Theodor W., HORKHEIMER Max: Dialektika osvícenství, OIKOYMENH, Praha, 2009

ARENDTOVÁ Hannah: Krize kultury, Mladá fronta, Praha, 1994

BENJAMIN, Walter: Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in Výbor z díla I, Literárněvědné studie, OIKOYMENH, Praha, 2009

HABERMAS, Jürgen: Strukturální přeměna veřejnosti, Filosofia, Praha, 2000

NÜNNING, Ansgar (ed.): Lexikon teorie literatury a kultury, Host, Brno, 2008

Arts management a arts marketing:

BYRNES, William J., Management and the Arts, 3. vyd., Focal Press, 2003,ISBN: 0-240-80537-2

KOTLER, Philip, SCHEFF, Joanne, Standing room only, Harvard Bussiness school press 1997, ISBN: 0-87584-737-4

SCHEFF BERNSTEIN, Joanne: Arts Marketing Insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences, San Francisco 2007, ISBN: 978-0-7879-7844-0

COLBERT, Francois: Marketing culture and the arts, Montreal 2007, ISBN: 978-2-9808602-1-8

DVOŘÁK, Jan: Kreativní management pro divadlo, Praha, 2004, ISBN: 80-86102-53-X

DVOŘÁK, Jan: Malý slovník managementu divadla, Praha 2004, ISBN: 80-86102-49-1

FREY, Petr: Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Praha, 2008, ISBN: 978-80-7261-160-7

JOHNOVÁ, Radka: Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007, ISBN: 978-80-245-1276-1

KAISER, Michael M.: Strategické plánování v umění: praktický průvodce, Praha 2009, ISBN: 978-80-7008-236-2

KAISER, Michael M.: The Art of the Turnaround: Creating and Maintaining Healthy Arts Organizations, Brandeis University Press, 2008, ISBN 978-1584657354

KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005, ISBN: 80-247-1104-4

KOTLER, Philip: Standing room only: strategies for marketing the performing arts, Boston 1997, ISBN 0-87584-737-4

NEWMAN, Danny: Subscribe Now!: Building Arts Audiences Through Dynamic Subscription Promotion, Theatre Resource Group, ISBN: 978-09-3045-201-8

HAGOORT, Giep: Umělecký managment v podnikatelském stylu, AMU, edice DISK 2009. ISBN 978-80-7437-008-3

SYNEK, M. a kol.: Manažerská ekonomika, Grada Publishing, a. s., Praha 2007. ISBN 978-80-247-1992-4

SYNEK, M. a kol.: Podniková ekonomika, C. H. Beck, Praha 2006. ISBN 80-7179-892-4

REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, základy ekonomiky, teorie a řízení, EKOPRESS, s. r. o., Praha 2007. ISBN 978-80-86929-25-5

GREGORINI, Bedřich , GREGORINI, Jindřich, SRSTKA, Jiří : Základy divadelní činnosti Praha : AMU 2007, ISBN 78-80-73331-093-6

VÍTEK, Svetozar: Řízení a organizace divadla Praha : Stát. pedag. nakl. 1986, 17-038-86

KOTLER,Philip: Marketing Managment Analýza, plánování, realizace a kontrola, Victoria Publishing 1991, ISBN 80-85605-08-2

HENDRYCH, Dušan a kolektiv: Správní právo, nakladatelství C.H.Beck, 7.vydání, Praha 2009

ŠVESTKA, Jiří a kolektiv: Občanské právo hmotné 1-3, nakladatelství ASPI, Praha 2009

Zákony ve znění pozdějších předpisů:

218/2000 Sb. Zákon o rozpočtových pravidlech a změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)

219/2000 Sb. Zákon o majetku České republiky

320/2001 Sb. Zákon o finanční kontrole

137/2006 Sb. Zákon o veřejných zakázkách

563/1991 Sb. Zákon o účetnictví

499/2004 Sb. Zákon o archivnictví a spisové službě

586/1992 Sb . Zákon o dani z příjmů

235/2004 Sb. Zákon o DPH

248/1995 Sb. Zákon o obecně prospěšných společnostech

563/1991 Sb. Zákon o účetnictví

Vyhláška 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví

Vyhláška 500/2002 Sb., „ dtto “

Vyhláška 505/2002 Sb., „ dtto “

Vyhláška 507/2002 Sb., „ dtto “

České účetní standardy č. 401 - 414

Další zdroje individuálně doporučí garant jednotlivého projektu z řad pedagogů specializace.

Planned learning activities and teaching methods

Discussion class on individual topics

Group on-going consultations

Individual consultations

Independent research.

Assessment methods and criteria

To successfully complete the course the following is necessary:

On-going consultations on work with a specific instructor and participation in the group classes.

After the second semester is an obligatory oral presentation with the following criteria:

- each student in the 1st year master's study presents the conclusions of their year's master's project which in the main study is continually managed and consulted upon:

- the oral presentation must be a minimum of 15 minutes and a max of 20 and the content is a summary of the acquired knowledge and extrapolated conclusion, but also information about the management process;

- the formal quality of the presentation is, along with the content, a criteria of the final course grade;

Two weeks before the date of the oral presentation, announced by the department, students submit, in electronic form, the following materials;

- written evidence of work on the project (ex: a written formulation of work conclusions, commented list of sources, commentary on the to date and planned course of the work, planned and achieved goals of research, etc.) which documents the year long research work on the project;

Three days prior to the date, students submit, in electronic form, the prepared presentation on presentation software or outline of its contributions in a maximum of 3 standard pages.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

Topic example according to appropriate specilizations are presented on the Dept. webpages: http://www.damu.cz/katedry-a-kabinety/katedra-produkce/ma-studium/magistersky-projekt-definice-a-priklady

Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet206POP2.html