AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Introduction to the Field of Media I. 2

Register Display Schedule
Course unit code:
206UVA2
Course unit title:
Introduction to the Field of Media I. 2
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
2
Garant předmětu:
Jan VEDRAL
Name of lecturer(s):
Jan VEDRAL
Study Objectives:

Seznámit posluchače s hlavními momenty vývoje médií a jejich fungování obecně i v různých kontextech, v letním semestru se soustředěním na problematiku masových médií a masové kultury, jejich signifikantní projevy a domácí mediální krajinu. Média poznamenávají svým způsobem všechny sféry naší sociální i individuální existence. Má-li se člověk v tomto prostředí svobodně a bezpečně pohybovat, měl by se v něm umět orientovat a učit se vyhodnocovat informace a podněty, které z médií přicházejí, ať už se jedná o sdělení žurnalistické, komerční či jakékoli jiné. Cílem studia je rozšiřování mediální gramotnosti v rozsahu adekvátním významu a vlivu médií v současném světě s přihlédnutím k oboru studia, tj. dosažení profesně nezbytné míry kompetentnosti studentů katedry produkce v problematice médií.

Mode of delivery:

Instruction combines, with a periodicity of one week, using audiovisual aids and texts, presentation, graphics and discussion.

Prerequisites and co-requisites:

Depending on the topics and video projections - regular participation.

Introductory („testing“) paper on the topic „The Media and I“

Recommended optional programme components
Course contents:

Course content includes a familiarity with the media, its changes over time and general function in various contexts with an emphasis on the usefulness of knowledge of production and management.

Study materials:

LITERATURE:

Schellmann,Gaida,Glaeser,Kegel: Média !základní pojmy).

Irena Reifová a kol.: Slovník mediální komunikace

Barbora Osvaldová, Jan Halada a kol.: Encyklopedie praktické žurnalistiky

Jan Jirák, Barbara Koepplová: Média a společnost

Marshall McLuhan: Jak rozumět médiím

Dieter Prokop: Boj o média

Umberto Eco: Skeptikové a těšitelé

Denis McQuail: Úvod do teorie masové komunikace

Graeme Burton, Jan Jirák: Úvod do studia médií

Daniel C.Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě

Brian McNair: Sociologie žurnalistiky

James Monaco: Jak číst film

Gustave le Bon: Psychologie davu

Jiří Černý: Úvod do studia jazyka

Milan Machovec: Indoevropané v pravlasti

Pravoslav Kneidl: Z historie evropské knihy

Josef V.Scheybal: Senzace pěti století v kramářské písni

VIDEO:

Od Gutenberga k Billu Gatesovi

Televizní exploze

Moc a síla obrazovky

Život s televizí

Umíme změnit vaše myšlení 1-3

Lesk a bída země české

Televize ve službách hákového kříže

Pravda a lež

Válečné kapitoly: Propaganda

Nekonečné příběhy 1-2

+ CURRENT MEDIA PRODUCTIONS

Planned learning activities and teaching methods

Combination: presentation, samples, class.

Assessment methods and criteria

Conditions for successful completion of the course: Participation (70%) in instruction hours, written work, interview.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:
Schedule for winter semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
místnost R501
Učebna

(Karlova 26, Praha 1)
VEDRAL J.
09:00–10:30
(přednášková par. 1)
Tue
Fri
Thu
Fri
Datum Den Čas Tutor Místo Notes Č. paralelky
Mon 09:00–10:30 VEDRAL J. Učebna
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet206UVA2.html