Introduction to the Field of Media I. 2
- Course unit code:
- 206UVA2
- Course unit title:
- Introduction to the Field of Media I. 2
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- compulsory subject
- Level of course unit:
- Year of study
- 1st year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Jan VEDRAL
- Name of lecturer(s):
- Jan VEDRAL
- Study Objectives:
-
Seznámit posluchače s hlavními momenty vývoje médií a jejich fungování obecně i v různých kontextech, v letním semestru se soustředěním na problematiku masových médií a masové kultury, jejich signifikantní projevy a domácí mediální krajinu. Média poznamenávají svým způsobem všechny sféry naší sociální i individuální existence. Má-li se člověk v tomto prostředí svobodně a bezpečně pohybovat, měl by se v něm umět orientovat a učit se vyhodnocovat informace a podněty, které z médií přicházejí, ať už se jedná o sdělení žurnalistické, komerční či jakékoli jiné. Cílem studia je rozšiřování mediální gramotnosti v rozsahu adekvátním významu a vlivu médií v současném světě s přihlédnutím k oboru studia, tj. dosažení profesně nezbytné míry kompetentnosti studentů katedry produkce v problematice médií.
- Mode of delivery:
-
Instruction combines, with a periodicity of one week, using audiovisual aids and texts, presentation, graphics and discussion.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Depending on the topics and video projections - regular participation.
Introductory („testing“) paper on the topic „The Media and I“
- Recommended optional programme components
- Course contents:
-
Course content includes a familiarity with the media, its changes over time and general function in various contexts with an emphasis on the usefulness of knowledge of production and management.
- Study materials:
-
LITERATURE:
Schellmann,Gaida,Glaeser,Kegel: Média !základní pojmy).
Irena Reifová a kol.: Slovník mediální komunikace
Barbora Osvaldová, Jan Halada a kol.: Encyklopedie praktické žurnalistiky
Jan Jirák, Barbara Koepplová: Média a společnost
Marshall McLuhan: Jak rozumět médiím
Dieter Prokop: Boj o média
Umberto Eco: Skeptikové a těšitelé
Denis McQuail: Úvod do teorie masové komunikace
Graeme Burton, Jan Jirák: Úvod do studia médií
Daniel C.Hallin, Paolo Mancini: Systémy médií v postmoderním světě
Brian McNair: Sociologie žurnalistiky
James Monaco: Jak číst film
Gustave le Bon: Psychologie davu
Jiří Černý: Úvod do studia jazyka
Milan Machovec: Indoevropané v pravlasti
Pravoslav Kneidl: Z historie evropské knihy
Josef V.Scheybal: Senzace pěti století v kramářské písni
VIDEO:
Od Gutenberga k Billu Gatesovi
Televizní exploze
Moc a síla obrazovky
Život s televizí
Umíme změnit vaše myšlení 1-3
Lesk a bída země české
Televize ve službách hákového kříže
Pravda a lež
Válečné kapitoly: Propaganda
Nekonečné příběhy 1-2
+ CURRENT MEDIA PRODUCTIONS
- Planned learning activities and teaching methods
-
Combination: presentation, samples, class.
- Assessment methods and criteria
-
Conditions for successful completion of the course: Participation (70%) in instruction hours, written work, interview.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
- Schedule for winter semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon Tue Fri Thu Fri Datum Den Čas Tutor Místo Notes Č. paralelky Mon 09:00–10:30 VEDRAL J. Učebna
Karlova 26, Praha 1přednášková par. 1 - The subject is a part of the following study plans:
-
- Produkce (Bc.) (compulsory subject)