AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Introduction of Management/marketing 1

Register Display Schedule
Course unit code:
207ZMK1
Course unit title:
Introduction of Management/marketing 1
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
Study plan Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Teorie a kritika (Bc.) – compulsory subject
Study plan Režie činoherního divadla (Mgr.) – optional subject
Level of course unit:
Year of study
Study plan Teorie a kritika (Bc.) – 3rd year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
2
Garant předmětu:
Alexandr GREGAR
Name of lecturer(s):
Alexandr GREGAR
Study Objectives:

1.Seznámit posluchače s problematikou managementu a marketingu v umění, především v divadelní činnosti včetně divadelního provozu

2.Získat orientaci v problematice divadla veřejné služby, divadelního podnikání a neziskových divadelních subjektů

Mode of delivery:

Presentation, discussion, audio-visual recording and press analysis.

Prerequisites and co-requisites:

1. General knowledge of theatre operations

2. Analytical and review skills

3. Creativity.

Recommended optional programme components
Course contents:

1. Civil society and the non-profit sector

2. Finanical sources for non-profit organizations, financial direction

3. Fundraising, fundraising techniques and methods

4. Public relations of non-profit organizations

5. Enterprise in culture, Entreprenurial and non-entreprenurial subjects in theatre activity.

6. Production activity, rise and creation of a project, cultural events advising - festivals, events.

7. Marketing in production

8. Production activities protected by law, copyright.

Study materials:

DVOŘÁK Jan, Kapitoly k tématu realizace divadla, Akademie múzických umění Praha, divadelní fakulta, 3. upravené a aktualizované vydání, 2005, ISBN 80-7331-037-6

REKTOŘÍK Jaroslav, Organizace neziskového sektoru, 1. vydání, EKOPRESS s.r.o., 2001, ISBN 80-86119-41-6

HAGOORT Giep, Umělecký management v podnikatelském stylu, edice Disk-velká řada sv. 9, AMU Praha a Kant, 2009, ISBN 978-80-7437-008-3 (KANT)

KAISER Michael M., Strategické plánování v umění, Institut umění-Divadelní ústav Praha, 2009, ISBN 978-80-7008-236-2

Smolíková Marta, ed., Management umění, VŠUP, Otevřená společnost o.p.s./Pro Culture, 2008, ISBN 978-80-86863-24-5

Hrbek Daniel, Budování divadla, edice Disk-velká řada sv. 12, AMU Praha a Kant, 2009, ISBN 978-80-7437-012-0 (KANT)

Planned learning activities and teaching methods

Classes

Assessment methods and criteria

80% attendance, class participation, completion of the final test.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

Instruction is in a two-hour class once every 14 days.

Schedule for winter semester 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
místnost K224
Pracovna pedagogů

(Karlova 26, Praha 1)
GREGAR A.
13:00–14:30
EVEN WEEK

(přednášková par. 1)
Tue
Fri
Thu
Fri
Datum Den Čas Tutor Místo Notes Č. paralelky
Mon 13:00–14:30 GREGAR A. Pracovna pedagogů
Karlova 26, Praha 1
přednášková par. 1
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet207ZMK1.html