Introduction of Management/marketing 2
- Course unit code:
- 207ZMK2
- Course unit title:
- Introduction of Management/marketing 2
- Mode of delivery:
- zápočet
- Range:
- 2/T
- Type of course unit:
- Study plan Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) – optional subject
Study plan Teorie a kritika (Bc.) – compulsory subject
Study plan Režie činoherního divadla (Mgr.) – optional subject - Level of course unit:
- Year of study
- Study plan Teorie a kritika (Bc.) – 3rd year
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 2
- Garant předmětu:
- Alexandr GREGAR
- Name of lecturer(s):
- Alexandr GREGAR
- Study Objectives:
-
1.Seznámit posluchače s problematikou managementu a marketingu v umění, především v divadelní činnosti včetně divadelního provozu
2.Získat orientaci v problematice divadla veřejné služby, divadelního podnikání a neziskových divadelních subjektů
- Mode of delivery:
-
Presentation, discussion, audio-visual recording and press analysis.
- Prerequisites and co-requisites:
-
1. General knowledge of theatre operations
2. Analytical and review skills
3. Creativity.
- Recommended optional programme components
- Course contents:
-
1. Civil society and the non-profit sector
2. Finanical sources for non-profit organizations, financial direction
3. Fundraising, fundraising techniques and methods
4. Public relations of non-profit organizations
5. Enterprise in culture, Entreprenurial and non-entreprenurial subjects in theatre activity.
6. Production activity, rise and creation of a project, cultural events advising - festivals, events.
7. Marketing in production
8. Production activities protected by law, copyright.
- Study materials:
-
DVOŘÁK Jan, Kapitoly k tématu realizace divadla, Akademie múzických umění Praha, divadelní fakulta, 3. upravené a aktualizované vydání, 2005, ISBN 80-7331-037-6
REKTOŘÍK Jaroslav, Organizace neziskového sektoru, 1. vydání, EKOPRESS s.r.o., 2001, ISBN 80-86119-41-6
HAGOORT Giep, Umělecký management v podnikatelském stylu, edice Disk-velká řada sv. 9, AMU Praha a Kant, 2009, ISBN 978-80-7437-008-3 (KANT)
KAISER Michael M., Strategické plánování v umění, Institut umění-Divadelní ústav Praha, 2009, ISBN 978-80-7008-236-2
Smolíková Marta, ed., Management umění, VŠUP, Otevřená společnost o.p.s./Pro Culture, 2008, ISBN 978-80-86863-24-5
Hrbek Daniel, Budování divadla, edice Disk-velká řada sv. 12, AMU Praha a Kant, 2009, ISBN 978-80-7437-012-0 (KANT)
- Planned learning activities and teaching methods
-
Classes
- Assessment methods and criteria
-
80% attendance, class participation, completion of the final test.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
- Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
- Course web page:
- Note:
-
Instruction is in a two-hour class once every 14 days.
- Schedule for winter semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Dramaturgie činoherního divadla (Mgr.) (optional subject)
- Teorie a kritika (Bc.) (compulsory subject)
- Režie činoherního divadla (Mgr.) (optional subject)