AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Doing Business in the Commercial Media 1

Register Display Schedule
Course unit code:
305PKM1
Course unit title:
Doing Business in the Commercial Media 1
Mode of delivery:
zápočet
Range:
2/T
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
Year of study
2nd year
Semester when the course unit is delivered
zimní
Number of ECTS credits allocated:
2
Garant předmětu:
Kateřina FRIČOVÁ
Name of lecturer(s):
Kateřina FRIČOVÁ
Study Objectives:

Základní seznámení se s principy podnikání v oblasti komerčního tisku,rozhlase a televizi.

Mode of delivery:

přednáška, diskuse, prezentace pozvaných hostů - špiček oboru

Prerequisites and co-requisites:

Linked to the bachelor's study. Lectures in management, media managament and law.

Recommended optional programme components

No elective requirements.

Course contents:

Přednášky budou rozděleny do čtyř bloků: Televize, rozhlas, tisk a Nová média

Základní rozdíly mezi subjekty privátními a médii veřejné služby

Zákony společné, zákony odlišné

Způsoby financování jednotlivých médií

Odlišné způsoby prodeje reklamní plochy

Odlišné způsoby práce tvůrčích týmů, novinářů

Jednotlivým typům médiím bude věnován prostor nerovnoměrně - bude vymezeno na první přednášce na základě společné diskuse.

Televize - „ o čem jsme za čtyři roky nejméně diskutovali“

Co přinesla a ještě přinese digitalizace, „stará“ a Nová média, vztahy, vzájemná ovlivňování, vzájemná vymezování se

Diferenciace stanic, tematické možnosti - strategická rozhodnutí, samotný provoz v návaznosti na možnosti financování

Rádia

Základní rozdělení progamové - proudové, blokové; hudební dle cílových skupin

Orientace na trhu, nejčastější typy rádií, proč

Pro zájemce o další licenci - co vše potřebuji vědět, na co klást důraz, který žánr chybí?

Rozpočty rádií ve srovnání s rozpočty TV

Způsoby financování, způsoby prodeje reklamního času - odlišné od TV

metody výzkumů poslechovosti

Obchodní zastoupení

Print

Deníky, časopisy - jejich rozdělení, největší vydavatelství

Vztah novinářů a inzertního oddělení

Podíl na reklamním trhu, způsoby prodeje, mediamix

Každý jednotlivý okruh bude doplněn návštěvou hosta s velkými praktickými zkušenostmi.

V rámci diskuse bude kladen důraz na schopnost studenta pochopit jednotlivá média v jejich odlišnosti a podobnosti.

Chci-li pracovat v jednom z médií, musím je pochopit v jejich komplexnosti.

Chci-li pracovat v privátním médiu, musím pochopit médium veřejné služby.

Chci-li pracovat v médiu veřejné služby, musím pochopit styl práce privátního subjektu.

Čím úžeji se chci specializovat, tím více znalostí o celku musím mít.

Study materials:

Zákon o rozhlasovém a televizním vysílání 231/2001 Sb; Tiskový zákon 46/2000 Sb; Zákon o regulaci reklamy 40/1995 Sb;

www.radiotv.cz

www.digizone.cz

www.omd.cz

www.ceskamedia.cz

www.mediar.cz

www.louc.cz ...

Planned learning activities and teaching methods

Lecture, discussion, guest presentations

Assessment methods and criteria

Activty in lecture 20%

Test 60%

Oral test 10%

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

contact: fricovak@centrum.cz

Schedule for winter semester 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Mon
Tue
Fri
Thu
místnost 330
Učebna KP

(Lažanský palác)
FRIČOVÁ K.
15:40–17:15
(přednášková par. 1)
Fri
Datum Den Čas Tutor Místo Notes Č. paralelky
Thu 15:40–17:15 FRIČOVÁ K. Učebna KP
Lažanský palác
přednášková par. 1
Schedule for summer semester 2011/2012:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet305PKM1.html