AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Anifest

Subject is not scheduled Not scheduled
Course unit code:
309MANM
Course unit title:
Anifest
Mode of delivery:
zápočet
Range:
7/D
Type of course unit:
Study plan Animovaná tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Dokumentární tvorba - magistr – compulsory optional subject
Study plan Dokumentární tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Animovaná tvorba - magistr – compulsory optional subject
Study plan Scenáristika a dramaturgie - bakalář – optional subject
Study plan Scenáristika a dramaturgie - magistr – compulsory optional subject
Study plan Režie - bakalář – optional subject
Study plan Režie - magistr – compulsory optional subject
Study plan Kamera - bakalář – optional subject
Study plan Kamera - magistr – compulsory optional subject
Study plan Produkce - bakalář – optional subject
Study plan Produkce - magistr – compulsory optional subject
Study plan Audiovizuální studia - bakalář – optional subject
Study plan Střihová skladba - bakalář – optional subject
Study plan Střihová skladba - magistr – compulsory optional subject
Study plan Zvuková tvorba - bakalář – optional subject
Study plan Zvuková tvorba - magistr – compulsory optional subject
Study plan Fotografie CZ - bakalář – optional subject
Study plan Fotografie CZ - magistr – compulsory optional subject
Study plan Audiovizuální studia - magistr – compulsory optional subject
Study plan Fotografie CZ - magistr: restaurování – compulsory optional subject
Level of course unit:
Year of study
předmět nemá určen ročník studia
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
2
Garant předmětu:
Name of lecturer(s):
Study Objectives:

Cílem tohoto modulu je seznámit studenty FAMU - především KAT - s vynikajícími osobnostmi světového animovaného filmu, jejich tvůrčími postupy a metodami, atd., které každoročně navštěvují mezinárodní festival animlovaných filmů Anifest.

Mode of delivery:

Classes, workshops or master-class, which take place at the Anifest International Animated Film Festival.

Prerequisites and co-requisites:

This course is intended for all students who have fundamental knowledge and skills in animation.

Recommended optional programme components

No elective requirements.

Course contents:

Přednášející: 2- 3 osobnosti z oblasti animace,které budou přítomny na festivalu Anifest,

koordinátor Prof.Jiří Kubíček

Termíny a místo konání: 26.4. ? 1.5.2011,Teplice

Podmínky atestace: zá/2 za100% účast,kapacita 10 studentů

Cíle studia:

Cílem tohoto modulu je seznámit studenty FAMU - především KAT - s vynikajícími osobnostmi světového animovaného filmu, jejich tvůrčími postupy a metodami, atd., které každoročně navštěvují mezinárodní festival animlovaných filmů Anifest.

Způsob uskutečnění:

Semináře, workshopy či master-class, které proběhnou v rámci mezinárodního festivalu animovaných filmů Anifest.

Předpoklady a společné předpoklady:

Tento předmět je určen pro všechny studenty, kteří mají základní znalosti a dovednosti z oblasti animace.

Doporučené nepovinné složky programu:

Nejsou ždádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Obsah předmětu:

Tento modul je praktickým výstupem dohody o spolupráci, kterou FAMU uzavřela s mezinárodním festivalem animovaných filmů Anifest. Tohoto festivalu se každoročně účastní řada vynikajících osobností z oblasti animovaného filmu. A koždoročně, několik z nich, uspořádá na festivalu přednášku, seminář, workshop či master-class. Studenti FAMU tak budou mít příležitost seznámit se s názory, tvůrčími postupy a metodami vynikajících zahraničních, ale i domácích tvůrců.

Ve školním roce 2010/2011 to budou tyto semináře (workshopy):

Making of... Fantastic Mr. Fox

Seminář povedou výtvarnice Félicie Haymoz a animátor Elie Chapuis, kteří přiblíží a specifikují dvě výrobní fáze filmu Fantastic Mr. Fox - genezi výtvarné podoby postav (loutek) a jejich animaci. Režisér Wes Anderson se v obou případech částečně inspiroval snímkem Vladislava Stareviče Román o lišákovi (Le roman de Renard, 1930) a rozhodl se pro ruční stop-motion animaci. Seminář tak navazuje na téma role tradice v současné animaci a úspěch filmu Fantastic Mr. Fox jasně dokazuje, že tradice má v současné animované tvorbě pořád své místo. Félicie Haymoz, která je výtvarnicí postav, ukáže, jak se její návrhy vyvíjely, zároveň vysvětlí, jak se loutky vyráběly. Elie Chapuis pak přiblíží samotný proces natáčení a svůj výklad doplní ukázkami z filmu. Na semináři bude i prostor pro diskusi a během festivalu se bude kompletní verze Fantastického pana Lišáka promítat.

Masterclass Joanny Quinn - Life Drawing For Animation

Joanna Quinn, výrazná osobnost světového animovaného filmu, na názorných ukázkách objasní proces její tvorby od charakteristické skici ke kresbě až k jejímu následnému oživení. Autorka provokativních snímků se sociální tematikou, které zastupují žensky sensuální animaci se prosadila už svým absolventským filmem Girls night out (1986), s nímž si z Annecy odnesla hned tři ceny. Poprvé se tu objevilo i autorčino alter ego Beryl - žena ve středních letech, na níž filmařka zobrazuje úděl moderní ženy. Svérázný výtvarný rukopis, humorná nadsázka a střemhlavá animace je patrná i v dalších snímcích Quinn, které pravidelně sbírají ceny na nejrůznějších festivalech. Jmenujme například Body Beatiful (1990), Britannia (1993) či Wife of Bath (1998). Její tvorba budí dodnes zájem feministického hnutí i akademických kruhů gender studies.

Dědek Kaktusák - spojení 3D animace a hraného filmu

Krátkometrážní film Antonio Cacto Reviejo de la Tebaida - Dědek Kaktusák je rozpracovaný projekt režiséra Jana Bubeníčka. Film vzniká kombinací klasického hraného filmu a moderní počítačové technologie. Animovaný charakter - dědek Antonio má v příběhu rovnocennou úlohu jako hlavní hraná role - Josef (Jan Budař). Ve filmu přecházíme z reálného prostředí Josefova bytu do Antoniovy světničky vytvořené v počítači a zpět, aniž si divák všimne rozdílu. Počítačové triky jsou maximálně spojeny s reálnými záběry, aby výsledek působil celistvě a uvěřitelně. Film obrazově čerpá z černobílé poetiky filmu noir. Tvůrčí tým projektu promítne záběry z připravovaného filmu a vysvětlí na názorných ukázkách, jak film vzniká. Osvětlí, jak je třeba připravit podklady pro potřeby počítačové postprodukce již při hraném natáčení, předvede přípravu natočeného materiálu pro 3D animaci, postupy rozhýbání charakterů a modelování 3D prostředí a jejich propojení s hraným filmem.

Doporučená nebo povinná četba:

Žádná doporučená ani povinná literatura není vyžadována.

Plánované činnosti související s učením a metody výuky:

Seminář či workshop s výkladem a projekcemi.

Metody a kritéria hodnocení:

Zápočet se uděluje na základě účasti alespoň na dvou seminářích (workshopech).

Jazyk, v němž probíhá výuka:

V jazyce přednášejícího s tlumočením do češtiny.

Pracovní stáže:

Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.

Study materials:

None

Planned learning activities and teaching methods

Class or workshop with presentation and screening.

Assessment methods and criteria

Credit is awarded based on attendance at at least to classes (workshops).

Language of instruction:
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:

Instruction language: The lecturer will be translated to Czech.

Further information:
No schedule has been prepared for this course
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2012-6-25
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet309MANM.html