AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Pedagogická psychologie

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
108PP ZK 1 1+1/T česky letní
Garant předmětu:
Erika SCHUBERTOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Erika SCHUBERTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Seznámit posluchače s klíčovými tématy pedagogické psychologie

2. Seznámit posluchače se sociometrickým šetřením a jeho využitím v pedagogické praxi

3. Seznámit posluchače s duševní hygienou ve vyučování, včetně hygieny zkoušky a možností aplikace psychorelaxačních technik v pedagogické praxi

Forma studia:

přednáška, řízený dialog, analýza cvičení zadaných posluchačům v rámci jednotlivých témat přednášek, analýza textů, rozbor praxe

Předpoklady a další požadavky:

Znalosti z obecné pedagogiky a psychologie

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou.

Obsah kurzu:

Pedagogická psychologie je chápána jako podílející se komponent pro získání žádoucího pedagogicko-psychologického vzdělání v rámci studia pedagogiky tance

Tématické okruhy:

1. Pedagogická psychologie jako vědní obor

2. Psychologie v přípravě učitelů

3. Metody pedagogické psychologie

4. Psychologie učení

5. Transfer

6. Motivace v procesu učení

7. Sociální dovednosti učitele

8. Psychologický rozborvýchovných zásad

9. Psychologický rozbor odměn a trestů

10. Duševní hygiena ve vyučování, hygiena zkoušky

11. Možnosti aplikace psychorelaxačních technik v pedagogické praxi

12. Pedagogická komunikace

Doporučená nebo povinná literatura:

ČÁP, J., MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2001.

DITTRICH, P. : Pedagogicko- psychologická diagnostika. H+H 1992.

DOČKALOVÁ, P., SOBOTKOVÁ, I.: Vybrané kapitoly z psychologie pro učitele I. Olomouc: FF UP 1994.

FONTANA, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál 1997.

HARTL, HARTLOVÁ: Psychologický slovník. Praha: Portál 2000.

JIRÁNEK, FR., SOUČEK, J.: Pedagogická psychologie. Univerzita Pardubice 1997(skripta).

OUDOVÁ, DR.: Pracovní listy z pedagogické psychologie. Hr. Králové: GAUDEAMUS 2000.

KŘIVOHLAVÝ, J.: Psychologie zdraví. Praha: Portál 2001.

KUSÁK, P., DAŘÍLEK, P.: Pedagogická psycholgie. Univerzita Olomouc 2001.

KYRIACON, CH.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 1996.

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J.: Komunikace ve škole. Brno: MU 1995.

MÍČEK, Z.: Duševní hygiena. Praha: SPN 1986.

SILLAMY, N.: Psychologický slovník. Olomouc: Uni. Palackého 2001.

TELENÁ, J., ODEHNAL, L.: Úvod do pedagogické psychologie. Brno: Ústav psychol. porad. a diagn. 2002.

ZELINKOVÁ, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

přednáška, odborné cvičení, samostudium, analýza odborných textů

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

aktivní účasti na přednáškách/cvičeních/

příprava konkrétní psychorelaxační techniky pro pedagogickou praxi

zpracování sociometrického šetření a jeho prezentace u zkoušky

Během semestru se vyžaduje samostatná četba odborné literatury a aktivní účast v diskusích na cvičeních, která je podmínkouk účasti na zkoušce. Zkouška se dělí na dvě části: část písemné přípravy/zpracování sociometrického šetření/ a jeho ústní prezentace. Celkové hodnocení se skládá ze 20% z hodnocení aktivity na cvičeních, 40% z písemné přípravy a 40% z ústní prezentace.

Podmínkou úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na přednáškách cvičeních, četba odborné literatury, zpracování a prezentace sociometrického šetření.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2012/2013:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2012/2013:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 6. 2013
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet108PP.html