Analýza scénáře
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
301ASC | Z | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem letního semestru 2.ročníku BS je osvojení základních metodických postupů a nástrojů, vhodných k analýze vznikajícího i „hotového“ scénáře. Tento předmět je současně první částí pedagogovy otevřené dílny, zabývající se analýzou scénáře.
- Forma studia:
-
Aktivní všestranná diskuse, v níž se ověřují a tříbí analytické schopnosti studentů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Schopnost reflexe a analýzy, kreativita, nasazení.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
- Obsah kurzu:
-
Studenti se seznámí s některými standardními texty a metodami (viz „Studijní materiály“). Hlavní metodou jsou však intenzívní rozbory scénářů školních i profesionálních, vznikajících, realizovaných (s následnou konfrontací s filmem) i neúspěšných.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
ARONSON Linda: Scriptwriting Updated: New and Conventional Ways to Write for the Screen. Los Angeles: Publisher Silman-James, 2001(knihovna FAMU)
DANIEL F., KRATOCHVÍL M.V.: Cesta za filmovým dramatem. Praha: Orbis 1956
FIELD Syd: Jak napsat dobrý scénář - základy scenáristiky. Praha: Rybka Publishers, 2007
FIELD Syd: The Screenwriter´s Problem Solver. NY: DTP, 1984 (na požádání zapůjčí pedagog)
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Úkol:
Rozbor zadaného scénáře, minimálně 3 strany textu.
Zadání v průběhu LS, odevzdání týden před oznámeným termínem. Hodnocení - udělení zápočtu vychází z aktivní účasti na seminářích, kvality odevzdané práce a individuální debaty o této práci.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: