AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Dramaturgie pro producenta 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305DP2 ZK 2 13/S česky letní
Garant předmětu:
Pavel BOROVAN
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Pavel BOROVAN
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Smyslem přednášky je hledání způsobů a cest, které mohou vést producenta k dosažení jeho cílů.

Forma studia:

Aktivní dialog se studenty.

Po dohodě se studenty pozveme na některé hodiny výrazné osobnosti typu - producent, PR pracovník, režisér, scénárista.

Vypracování následujícího seminárního úkolu:

A)Vytvořte bodový scénář na Vámi již zvolené téma, (podle zadání z minulého semestru: Obecné téma, případně Osobní téma).

Při zpracování bodového scénáře budete vycházet z knih Dwight V. Swaina: Filmová scenáristika; nebo Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář.

Pokuste se respektovat postupy navržené v těchto knihách.

Rozsah práce minimálně 2 až 3 normostrany.

B) Vypracujte producentskou úvahu k Vámi vytvořenému bodovému scénáři a to tak aby bylo reálné předpokládat návštěvu v kinech v ČR vyšší než 100.000.

Producentská úvaha bude krok po kroku v jednotlivých bodech charakterizovat Vámi navržený postup od okamžiku zvolení tématu až po dosažení požadované návštěvnosti.

Úkolem této úvahy není řešení ekonomických otázek, teoretické náklady na Vámi zvolený postup nejsou směrodatné. Rozhodující je KREATIVITA A ORIGINALITA Vámi navržených postupů.

Rozsah práce také minimálně 2 až 3 normostrany

Předpoklady a další požadavky:

Úspěšné absolvování „Dramaturgie pro producenta 1“

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Jean - Claude Carriere : Vyprávět příběh

Samuel P. Huntington: Střet civilizací - Boj o kulturu a proměna světového řádu

Fareed Zakaria: Postamerický svět

Obsah kurzu:

Producentská dramaturgie, uvažování o budoucím filmu z pohledu producenta

Volba tématu, výběr látky, realizovatelnost zvolené látky, orientace na AV trhu, nasycenost a mezery na trhu, společenská poptávka, možnosti financování.

Žánry a formáty.

Čtení textu, práce se scénářem, dramaturgie z pohledu producenta, teoretické možnosti úprav.

Některá další rozhodnutí, která mohou zásadním způsobem ovlivnit výsledek.

Práce producenta rozhodně nekončí první distribuční kopií.

Komunikace s divákem - dílo bez diváka postrádá většinu svého smyslu.

Producentovou stejně jako autorovou ambicí má být komunikace s divákem - snaha, aby jejich sdělení slyšelo a pochopilo co nejvíc lidí. Producent by měl svým snažením napomoci vzájemnému dorozumění mezi autorem a divákem.

Hledání všech možných cest, které mohou napomoci setkání diváka s dílem.

Zisk není neslušné slovo, dnešní zisk nám může poskytnout věší svobodu v při příštím rozhodování.

Doporučená nebo povinná literatura:

Dwight V. Swain : Manual for the scriptwriters (Filmová scénáristika)

Syd Field: Jak napsat dobrý scénář

David Ogilvy: O Reklamě

Sergio Zyman: Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Vypracování následujícího seminárního úkolu:

A)Vytvořte bodový scénář na Vámi již zvolené téma, (podle zadání z minulého semestru: Obecné téma, případně Osobní téma).

Při zpracování bodového scénáře budete vycházet z knih Dwight V. Swaina: Filmová scenáristika; nebo Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář.

Pokuste se respektovat postupy navržené v těchto knihách.

Rozsah práce minimálně 2 až 3 normostrany.

B) Vypracujte producentskou úvahu k Vámi vytvořenému bodovému scénáři a to tak aby bylo reálné předpokládat návštěvu v kinech v ČR vyšší než 100.000.

Producentská úvaha bude krok po kroku v jednotlivých bodech charakterizovat Vámi navržený postup od okamžiku zvolení tématu až po dosažení požadované návštěvnosti.

Úkolem této úvahy není řešení ekonomických otázek, teoretické náklady na Vámi zvolený postup nejsou směrodatné. Rozhodující je KREATIVITA A ORIGINALITA Vámi navržených postupů.

Rozsah práce také minimálně 2 až 3 normostrany

Hodnoticí metody a kritéria:

Podmínkou klasifikace je:

aktivní účast na hodinách

Vypracování následujícího seminárního úkolu: viz („Plánované činnosti související“ nebo „Způsob uskutečnění“)

Při závěrečném pohovoru prokázaná znalost a pochopení textu Syda Fielda: Jak napsat dobrý scénář,

a znalost problematiky probírané v hodinách.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2012/2013:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2012/2013:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost 334
Učebna KP

(Lažanský palác)
BOROVAN P.
13:10–13:55
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 13:10–13:55 BOROVAN P. Učebna KP
Lažanský palác
přednášková par. 1
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 6. 2013
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet305DP2.html