Inspirace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306MINS | Z | 1 | 7/S | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
inspirovat studenty k vlastní tvorbě v dosud jimi neprobádaných oblastech
- Forma studia:
-
přednáška s řízenou diskusí
- Předpoklady a další požadavky:
-
otevřená mysl a vstřícnost vůči novým podnětům
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu
- Obsah kurzu:
-
Přednášející: doktorand Milos Tomič,koordinátor Martin Čihák
Termíny a místo konání: sobota 9.4.2011 od 10 -17h, FAMU učebna 3
Podmínky atestace: Zá/1 - 100% účast
Gde se všude muže najit inspirace. a jak de cesta od inspirace do napadu
a neco o tom jak od napadu do realizace.
Predvedu kolažni program vybranih kratkih filmy a ruznih inih vizualnih
materialy
ktere jsem do sud objevil a stale me inspiruji, každy uvedu nadšene.
pak rozebereme každodeni život jako inspirace,
uvedu haoticku teoriju kreativite jako možnu cestu do uspehu
a set karet ktere pres obraz a zen rade muzu vyvest ven z krize ve
„kreativnou procesu“
tim prideme do teme napadu a to na prikladu nekterych z najlepsih reklam
krete jsou, ku podivu, druh „haiku“ filmarine ve sve sabite forme a male
časove možnosti odvypravet jen to najpodstatneji co hteji.
z reklam odejdeme do ineho pole - uplne k amaterskem filmu a šarmu ktery on
občas ma.
Jen o krok dal a jsme u art brutu, u tvorbe autodidaktu, šizofreniku bez
škol ale s silnou fantazii, opsesii...
Každy učastnik ma prinest
1. neco co mu gdysi bylo inspirace, byl tim nadšen, zbožnoval to a dnes...se
skoro stidi jak to mohl mit rad.
2. neco co požad plati jako inspirativno, jakekoliv forme a obsahu že to je
3. video zaznam od minuta do 5 ktery udelal uplni antifilmar, amater ktery
by kameru do ruce nigdy ne bral, gdy by mu učasnik dilne ji ne vstrčil do
ruku a jakekolim spusobem dinutil aby natočil neco co tomu,antifilmaru neco
znamena, nebo ještje lip, at natoči neco heskeho a neco ošlkliveho.
4. dobrovolne: at si prinesu priklad nečeho(insert z filmu, hudebni klip...)
co opravdu ne navideji!
Mislim že den bude nabiti,
prominte za špatnou češtinu,
dlouho jsem je ne mluvil...tešim se
a srdečne zdravim!
Milos Tomić
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Vilém Flusser: Moc obrazu
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
modul
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
účast a splnění pedagogem zadaných úloh
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie (volitelný předmět)