AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Seminar on Theory of Photography 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307ES2 ZK 3 13/S anglicky letní
Garant předmětu:
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

This seminar is aimed at a deep analysis of the theory of photography. Students are required to read and critique theoretical literature on photography (and culture in general). The course connects photography with semiotics and intercultural disciplines.

Forma studia:

Students shall be asked to prepare papers on various texts (see lit.) and also on various exhibitions (according to the given possibilities). They will present them in front of the other students and thus subdue these essays to their critical discussion.

Předpoklady a další požadavky:

Absolvování předmětu Seminar on Theory of Photography 1

Doporučené volitelné vzdělávací složky:
Obsah kurzu:

Assignments:

Students shall be asked to prepare papers on various texts (see lit.) and also on various exhibitions (according to the given possibilities). They will present them in front of the other students and thus subdue these essays to their critical discussion.

Name of the Lecturer: Robert Silverio PhD.

Contact: 267 711 836, silverio@volny.cz

Doporučená nebo povinná literatura:

Literature:

Adorno Theodor: The Culture Industry, Routledge, London 2001

Barthes Roland: Camera Lucida, any edition

Barthes Roland: Image, Music Text, Hill and Wang, NY 1978

Bourdieu Pierre: Photography: A Middle-brow Art, Stanford University Press, Stanford 1990

Burgin Victor (ed.): Thinking Photography, MacMillan Press, London 1982

Burgin Victor: In/Different Spaces, University of California Press Berkley and Los Angeles 1996

Flusser Vilém: Towards a Philosophy of Photography, European Photography, Göttingen 1984

McLuhan Marshal: Understanding Media, McGraw-Hill, New York 1965

Sontag Susan: On Photography, any edition after 1977

Wells, Liz (ed.) The Photography Reader, Routledge, London 2003

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
Hodnoticí metody a kritéria:

Grading:

Participation in discussions: 45%

Presentation of essays in front of other students: 45%

Participation in course 10% (however not less than 60%)

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

On alternate year for 2. and 3. class (2011/12).

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 3. 6. 2013
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet307ES2.html