Otevřená narace v prostředí technologických inovací 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373ONN2 | ZK | 2 | 2/T | letní |
- Garant předmětu:
- Eric ROSENZVEIG, Tomáš DORUŠKA
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Eric ROSENZVEIG, Tomáš DORUŠKA
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Seznámit posluchače s možnostmi interaktivního vyprávění - rozšířené narace.
- Forma studia:
-
čtení, lektorská činnost, řízený dialog, diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, analýza textů, esejí, kontaktní výuka srovnávacích studií, projekcí, přednášky externích tvůrců
- Předpoklady a další požadavky:
-
Kurz je určen pro absolventy BcA. stupně. Seminář je navazující dílnou, kde se synteticky využívají znalosti z BcA.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
možnost začlenit vlastní projekt do databáze, ze které se vychází při tvorbě vícevrstevného vyprávění
- Obsah kurzu:
-
Seznam přednášek:
Každá přednáška odkazuje k relevantní literatuře a využívá zvukové a obrazové ukázky. Součástí každé přednášky je prezentace práce studentů.
Sítě v současné teorii médií, rhizomatické a hierarchické struktury, dějiny hyperodkazů, související základní počítačové nástroje a koncepty,
Dějiny nelineárního filmu 1 ? ukázky, projekce DVD, interaktivní projekty a internet
Dějiny nelineárního filmu 2 ? ukázky, projekce DVD, interaktivní projekty a internet
Základní koncepty databází ? vývoj a použití databází pro mediální objekty, koncepce polí, orthogonalita, přístupnost, fomáty dat, analýza, automatizace, asociativní hledání.
Metadata ? textová a vizuální reprezntace mediálních objektů pro autora a diváka.
Náhodnost a autorizace ? autorský přístup k budování struktur, využití náhody a ovlivněné náhody (umělá inteligence, umělý žívot). Kontrola díla divákem, koncept zprostředkování.
Přednáška hostujícího lektora k novým narativním strukturám 1 ? dočasnost a délka vyprávění.
Přednáška hostujícího lektora k novým narativním strukturám 2.
Uživatelské a autorské rozhraní, nástroje a funkce pro organizaci zvukového a obrazového materiálu.
Rozlehlá narace a podmíněný (rule-based) vývoj postav.
Přednáška hostujícího lektora k otevřeným narativním strukturám ? teorie narace, organizace významových složek pro naraci v digitálním prostoru, rozdíl mezi rozbíhající a komplexní strukturou.
Postavy, rekvizity, příprava natáčení v podmínkácj nelineární narace.
Google.com a další komerční nástroje. Analýza existujících systémů pro nelineární vyprávění (Google, Korsakow system, playListNetWork...)
Typy zobrazovacích zařízení, velikost obrazu ? adaptabilita obrazu na měřítko.
Uživatelské rozhraní pro text a grafiku - navigace diváka v multikánálové projekci.
Laterální myšlení, paralelní kanály narace, odkazování.
Úhel pohledu (POV), narativní schopnosti kamery, typologie záběrů
Skladebné spojení, reprezentace klíčových políček. Techniky přechodu mezi kanály a navigační techniky s použítím textu a obrazu.
Role skladatele a zvukového designéra při sjednocování disparátního materiálu.
Přednáška hostujícího lektora k teorii narace.
Rozšíření tradičních distribučních kanálů, transmedialita, vyprávění v různých médiích.
Přednáška hostujícího lektora k postsynchronu a titulkování. Typologie titulků, využítí textu.
Za hranicí filmu: hry, RPG, smíšená a augumentováná realita, interaktivní instalace a další trendy.
Závěrečný projekt ? dílna 1
Závěrečný projekt ? dílna 2
Závěrečný projekt ? dílna 3
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Gaston Bachelard, Poetika prostoru, Malvern, 2009
Jeffrey Shaw and Peter Weibel, Future Cinema: The Cinematic Imaginary After Film, MIT Press, 2003
Pat Harrigan and Noah Wardrip-Fruin (Eds.), Third Person: Authoring and Exploring Vast Narratives, MIT Press, 2009
Rieser, Martin and Zapp, Andrea (Eds.), New Screen Media: Cinema /Ar t/Narrative, bfi Publishing, 2002
Bushoff, Brunhild (Ed.) Developing Interactive Narrative Content, (sagas_sagasnet_reader) High Text, 2005
Janine Marchessault and Susan Lord (Eds.), Fluid Screens, Expanded Cinema (Digital Futures), U. of Toronto Press, 2008
George Landow, Hypermedia 3.0, Critical Theory and New Media in an Era of Globalization, John Hopkins University Press, 2006
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
přednáška, odborné cvičení, seminář
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
-aktivní 80%účast na přednáškách
-vlastní autorská tvorba využívající principů otevřeného vyprávění
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2012/2013:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2012/2013:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky Po 15:40–17:15 DORUŠKA T. Učebna CAS
Lažanský palácpřednášková par. 1 - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (oborový předmět, volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ: Restaurování fotografie (volitelný předmět)