Clownerie and Grotesque 1
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
109CAG1 | Z | 7 | 8/T | Czech | winter |
- Subject guarantor:
- Boris HYBNER
- Name of lecturer(s):
- Boris HYBNER, Štefan CAPKO
- Learning outcomes of the course unit:
-
Objevit ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní a zkusit si také zavřenou komiku.
- Mode of study:
-
Praktické semináře.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.
- Recommended optional programme components:
-
Bez údaje.
- Course contents:
-
CLOWNERIE
Po setkání s imaginární bílou pantomimou čeká studenty ve druhém ročníku Clownerie. Styl, který dále staví na jejich imaginaci, ale pracuje s konkrétními vyjadřovacími prvky, jako jsou kostým, rekvizita, líčená maska.
„Najdi si svého clowna!“? je motto pro práci ve druhém ročníku.
Cílem naší společné práce je, aby počasje, aby po dobu jednoho semestru našlistudenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které připravujiímusí zpracovat studenti dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a tasené Imaginaciužité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to kostým, masku a rekvizity.
„Najdi si svého clowna!“ ? je motto pro práci ve druhém ročníku.
Cílem naší společné práce je, aby po dobu jednoho semestru našli studenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které musí zpracovat dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a užité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to charakter, kostým, masku a rekvizity.
výukaVýuka se také opírá o filmové záznamy světových clownů. L. jengibarov,clownů.: L. Jengibarov, Grock, F. Fellini ? Clowni, WC Fields, Colmbaioni, Slava Polunin, Ch. Rivell, Pierre Byland a Phillipe Gaulier, Lupino Lane, Harpo Marx
Rámcová osnova předmětu:
Najdi si svého clowna:
?Úkol clowna je bavit publikum.
?Kontakt s divákem (první a poslední pohled patří publiku)
?Čas pobytu před publikem ( clown má právo setrvat na jevišti tak dlouho, dokud baví lidi a zajímá je)
?Moje vlastní vyjímečnost.výjimečnost. Každý z nás umí něco neobvyklého. Jsme zajímaví svou originalitou.
- Recommended or required reading:
-
Studijní literatura:
Tristan Rémy: Klauniády
Boleslav Polívka: Předběžný portrét
Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns
Karel Kludský: Život v cirkuse
Jacques Lecoque: The moving body.
Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie
Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona
Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.
Jan Werich: Úsměv klauna.
Jiří Frejka: Smích a divadelní maska
Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál
Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.
- Planned learning activities and teaching methods:
-
Bez údaje.
- Assessment methods and criteria:
-
V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.
Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.
- Course web page:
- Note:
-
Bez údaje.
- Schedule for winter semester 2012/2013:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2012/2013:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pantomima (Bc) (compulsory subject of the main qualification)