AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDY PLANS

Clownerie and Grotesque 1

Register Display Schedule
Code Completion Credits Range Language Instruction Semester
109CAG1 Z 7 8/T Czech winter
Subject guarantor:
Boris HYBNER
Name of lecturer(s):
Boris HYBNER, Štefan CAPKO
Learning outcomes of the course unit:

Objevit ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní a zkusit si také zavřenou komiku.

Mode of study:

Praktické semináře.

Prerequisites and co-requisites:

Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.

Recommended optional programme components:

Bez údaje.

Course contents:

CLOWNERIE

Po setkání s imaginární bílou pantomimou čeká studenty ve druhém ročníku Clownerie. Styl, který dále staví na jejich imaginaci, ale pracuje s konkrétními vyjadřovacími prvky, jako jsou kostým, rekvizita, líčená maska.

„Najdi si svého clowna!“? je motto pro práci ve druhém ročníku.

Cílem naší společné práce je, aby počasje, aby po dobu jednoho semestru našlistudenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které připravujiímusí zpracovat studenti dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a tasené Imaginaciužité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to kostým, masku a rekvizity.

„Najdi si svého clowna!“ ? je motto pro práci ve druhém ročníku.

Cílem naší společné práce je, aby po dobu jednoho semestru našli studenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které musí zpracovat dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a užité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to charakter, kostým, masku a rekvizity.

výukaVýuka se také opírá o filmové záznamy světových clownů. L. jengibarov,clownů.: L. Jengibarov, Grock, F. Fellini ? Clowni, WC Fields, Colmbaioni, Slava Polunin, Ch. Rivell, Pierre Byland a Phillipe Gaulier, Lupino Lane, Harpo Marx

Rámcová osnova předmětu:

Najdi si svého clowna:

?Úkol clowna je bavit publikum.

?Kontakt s divákem (první a poslední pohled patří publiku)

?Čas pobytu před publikem ( clown má právo setrvat na jevišti tak dlouho, dokud baví lidi a zajímá je)

?Moje vlastní vyjímečnost.výjimečnost. Každý z nás umí něco neobvyklého. Jsme zajímaví svou originalitou.

Recommended or required reading:

Studijní literatura:

Tristan Rémy: Klauniády

Boleslav Polívka: Předběžný portrét

Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns

Karel Kludský: Život v cirkuse

Jacques Lecoque: The moving body.

Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie

Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona

Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.

Jan Werich: Úsměv klauna.

Jiří Frejka: Smích a divadelní maska

Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál

Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.

Planned learning activities and teaching methods:

Bez údaje.

Assessment methods and criteria:

V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.

Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.

Course web page:
Note:

Bez údaje.

Schedule for winter semester 2012/2013:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2012/2013:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2013-06-03
Updates of the above given information can be found at http://sp.amu.cz/en/predmet109CAG1.html