Graduate Film Production
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
302RAFI1 | Z | 13 | Czech | winter |
- Subject guarantor:
- Name of lecturer(s):
- Learning outcomes of the course unit:
-
Student must demonstrate directing skills in the final graduation film.
- Mode of study:
-
veřejná projekce
obhajoba
hodnocení
- Prerequisites and co-requisites:
-
splněné všechny předepsané zkoušky a zápočty za první i druhý ročník Magisterského studia
- Recommended optional programme components:
- Course contents:
-
Final practical exercise by which the student completes the master's study and presents a completed work for the state exam.
Classification deadline: State final exam
Screenplay deadline: March 1
Completion deadline: April - October
Recording technology: 35mm, contact sound or post-synchronization, or combination
Pure footage: 30 minutes (cca. 860m)
Number of shooting days: 14 days
Atelier
Material: 3,294m, negative 35mm color, day work, transfer mini DV, DVD
Sound material: mg 35m for eventual transfer cca. 1000m; 5x60' DAT (or equivalent narrow band); 4 copies writable DC; 1 copy SVHS
Image technology: sound camera 35mm, MOVIECAM, large lighting
Sound technology: DAT Fostex PD 4, or Nagra IV S
Editing: 50 frequency AVID; synchronization 3 hours editing 35mm
Sound Post-production: 5 frequency post-synchronization; 2 frequency of music tranfer; 1 frequency arhcive background noise; 4 hours synchronized background noise outside Studio; 2 frequency transfer of post-synchronization or contact; 6 frequency digital sound editing; 4 frequency mix digital mixing facility; transfer of mix to 35mm mg
Transfer: day work - VHS and server to S-VHS with TC; transfer of two-band 35mm to VHS
Archiving: according to the final coproduction agreement and the Archive regulations, VHS, DVD - FAMU video library.
- Recommended or required reading:
-
Doporučená literatura:
(knihy jsou vesměs k dispozici v knihovně FAMU)
A. Wajda: Moje filmy
J. Plazewski: Filmová řeč
J. Kučera: Střihová skladba ve filmu a v televizi
J. Kališ: Problematika filmových dramatických forem I, II
E. Lindgren: Filmové umění
A. Garel, F. Porcile : Hudba a film
S. Ulver: Západní filmová avantgarda
M. Drvota: Základní složky filmu
F. Fellini: Dělat film
Rozhovory Hitchcock ? Truffaut
M. Ciment: Loseyho kniha
J. Monaco: Nová vlna
R. Lukavský: Stanislavského metoda herecké práce; Být nebo nebýt
M. Čechov: O herecké technice
R. Bresson: Poznámky o kinematografu
P. Brook: Prázdný prostor; Pohyblivý prostor
A. Bazin: Co je to film?
Film je umění (sborník statí)
W. Kerr: Jak nepsat hru
Aristotelés: Poetika
I. Bergman: Obrázky
J. Vostrý: Režie je umění; O hercích a herectví
J.. C. Carriere: Vyprávět příběh
S.M. Ejzenštejn: Umenie mizanscény I, II
D. J. Novotný: Chcete psát scénář?
J. Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi
L. V. Kulešov: Základy filmové režie
J. Císař: Základy dramaturgie
F. Daniel ? M.V. Kratochvíl: Cesta za příběhy
M. Rabiger: Directing
M. Mathausová: 12 pádů scenáristiky
J. Monaco: How to Read a Film
D. Arijon: Grammer of the Film Language
K.Thompsonová a D. Bordwell: Dějiny filmu
- Planned learning activities and teaching methods:
- Assessment methods and criteria:
-
Posuzuje se :
umělecká kvalita absolventského filmu s přihlédnutím na proces tvorby ve všech realizačních fázích - námět, scénář, technický scénář atd.
- Course web page:
- Note:
- Further information:
- No schedule has been prepared for this course
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Režie - magistr (qualification subject - practical seminar)