AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na flétnu 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106FL4 ZK 7 2/T česky letní
Garant předmětu:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Veškerá problematika týkající se hry na flétnu -prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se zdokonaluje dvojité staccato.

1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost Jeanjean ,Tomaszewski, Tillmetz

2. Zdokonaluje se dvojité staccato a zárověň zlepšují různé druhy nasazení tónu.

3. Fantazijněší přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- Martinů, Migot, Quantz, Richter, Rivier , Andersen, Casella, Rivier, Honegger.

Forma studia:

Individuální kontaktní výuka.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na flétnu je zdokonalována na etudách Jeanjean, Tomaszewski, Tillmetz, s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Pokud není jednoduché staccato v pořádku, hledají se cesty k jeho zlepšení; taktéž se hledá způsob naprosto jednoznačného dvojitého staccata. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy - Martinů, Migot, Quantz, Richter, Rivier, Andersen ,Casella ,Rivier, Honegger.

Doporučená nebo povinná literatura:

Paul Jeanjean Etudes modernes pour Flute

Feliks Tomaszewski Výběr etud pro flétnu

Rudolf Tillmetz Triller- Studie

Bohuslav Martinů First Sonata fl. + kl.

Gearges Migot Sonate pour flute et piano

František Benda Sonáta pro flétnu a cemballo F dur

G. F. Händel Kammersonate Nr. 1

Johann Joachim Quantz Koncert pro flétnu A dur

Franz Xaver Richter Koncert D Dur

Jean Rivier Concerto pour Flute

W. A. Mozart Koncert D dur

Joachim Andersen Balada a tanec Sylfů

Alfredo Casella Siciliane et Bourlesque

Jean Rivier Oiseaux tendres pour Flute solo

Arthur Honegger Danse de la Chevre pour flute solo

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106FL4.html