AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na flétnu 5

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106FL5 Z 11 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Prstová technická připravenost, intonační jistota, rytmické cítění ,tónová a dechová kultura i interpretační představivost se vyučují pomocí nejnáročnějších etud. Přednesové skladby se orientují na stěžejní flétnový repertoár.

1.Etudy nejnáročnější po technické, nátiskové, rytmické a dechové stránce. Dbá se na precizní zvládnutí intonace , techniky - Jeanjean, Tomaszewski, Tillmetz.

2. Kontroluje se kvalita nasazení a zdokonalují způsoby staccata.

3. Přednesové skladby stěžejního klarinetového repertoáru- Martinů, Migot, Benda, Händel, Quantz, Richter, Rivier , Andersen, Casella, Rivier, Honegger.

Forma studia:

Individuální kontaktní výuka.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

vKomorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Flétna je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na flétnu potřebuje. Předmět musí studenta dovést do posledního bakalářského předmětu Veškerá práce se studentem se váže k absolventskému bac. koncertu a k absolventské bac diplomní písemné práci. Hledají se témata a vhodný repertoár . Aby bylo možné požadovat po studentovi ty největší technické nároky, jsou etudy voleny z těch nejtěžších po technické, nátiskové i dechové stránce - Jeanjean ,Tomaszewski, Tillmetz.. Student dosáhne vytříbené prstové techniky s možností pozdržet jakýkoli tón, jeho zvuková kultura musí splňovat požadavky skladeb všech stylových období, intonační úroveň musí snést nejnáročnější požadavky. Nutností je vlastní osobitý přístup. Repertoár tohoto předmětu odráží již zájem studenta a stává se i jeho jakousi vizitkou. Je však nutné projít i stěžejní flétnový repertoár- Martinů, Migot, Benda, Händel, Quantz, Richter Rivier , Andersen ,Casella, Rivier, Honegger. Je dobré, když písemná diplomní práce vychází z tématu, které je studentovi blízké, a tak mu umožní co nejširší a nejkvalitnější zpracování tématu. Dvojité staccato se vyučuje již u všech studentů.

Doporučená nebo povinná literatura:

Joh. Sebastian Bach Partita pro flétnu solo

Ervín Schulhoff Sonáta pro flétnu a klavír

Henri Dutilleux Sonatine pour Flute et Piano

Sergej Prokofjev Sonáta pro flétnu a klavír

Taffanel- Gaubert Kadence ke koncertům G dur a D

dur W. A. Mozarta

Antonio Vivaldi Koncerty pro flétnu

W. A. Mozart Koncert pro flétnu a harfu

Karl Stamitz Koncert G dur

Václav Riedelbauch In memoriam - fl. a kl.

Cecile Chaminade Concertino op. 107

Edgard Varese Density 21.5

Franz Doppler Fantaisie Pastorale Hongroise

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106FL5.html