AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na hoboj 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106HO3 Z 8 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jiří MIHULE, Jana BROŽKOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jiří MIHULE, Jana BROŽKOVÁ, Liběna SEQUARDTOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Všechny nově nabyté poznatky o technické stránce hry, o intonaci, rytmu, správném dýchání, interpretaci jsou upevňovány pomocí etud náročnějšího charakteru i skladeb pozdějšího klasicismu.

1a Správná práce jazyka

b Pozornost se věnuje rychlosti staccata

c Výuka jemnosti a snadnosti nasazení. Při nedostatečné úrovni je hledána cesta k nápravě.

2.Etudy mírně náročnějšího charakteru - K. Mille, H . Brod

3. Přednesové skladby se dotýkají po hudební stránce i méně snadných - R. Schumann, B. Britten, J. S. Bach, F. Poulenc, G.Ph.Telemann

Forma studia:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na hoboj potřebuje. Hledá cesty, jak studentům umožnit zvládnout hru na hoboj na té nejvyšší úrovni po technické stránce hry, intonaci, nátiskové a tónové kultuře i po stránce interpretační. Všechny nároky, které jsou kladeny na hráče a které byly objasněny v předmětech hra na hoboj 1 a 2 jsou v tomto předmětu pomocí vhodně volených etud a přednesů zdokonalovány. Zároveň se obrací pozornost k jazyku, jako velmi důležitému fenoménu jemného nasazení tónu či rychlého staccata. Při potížích se hledají / to samozřejmě již od předmětu hra na hoboj 1/ možnosti nápravy. Nyní se učí, co vše nám tato práce s jazykovou technikou nabízí. Jednotlivé druhy nasazení od nejjemnějších až po akcentované či přeforsírované a ve staccatu nejenom rychlost, ale také délka jednotlivých staccatovaných not. Je možno hrát od detaché až po staccatissimo. Nejenom na etudách se procvičují nové poznatky, ale i přednesové skladby jsou voleny tak, aby se tyto poznatky využily i v koncertní činnosti. Ve výběru etud se nacházejí již charakterově náročnější - K. Mille, H. Brod. V přednesových skladbách se dává přednost autorům - R. Schumann, B. Britten, J. S. Bach, F. Poulenc, G. Ph. Telemann.

Doporučená nebo povinná literatura:

K.Mille: Etudy

H.Brod: Etudy

R.Schumann: Tři romance

B.Britten: Metamorfosy pro solový hoboj

B.Britten: Dva hmyzí kusy

F.Poulenc: Sonata

G.Ph.Telemann: Sonata a-moll

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106HO3.html