Hra na lesní roh 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106LR5 | Z | 11 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Zdeněk DIVOKÝ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Zdeněk DIVOKÝ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Prstová technická připravenost, intonační jistota, rytmické cítění, tónová a dechová kultura i interpretační představivost se vyučují pomocí nejnáročnějších etud. Přednesové skladby se orientují na stěžejní repertoár lesního rohu.
1.Etudy nejnáročnější po technické, nátiskové, rytmické a dechové stránce. Dbá se na precizní zvládnutí intonace, techniky- Nauber, Kautsky .
2. Dvojité staccato se vyučuje již u všech studentů.
3. Přednesové skladby stěžejního repertoáru lesního rohu - Mozart, K. Turner, R. Strauss, L. v. Beethoven.
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Lesní roh je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento předmět vybaví studenta všemi schopnostmi, které při hře na lesní roh potřebuje. Předmět musí studenta dovést do posledního bakalářského předmětu. Veškerá práce se studentem se váže k absolventskému bakalářského koncertu a k absolventské bakalářské diplomní písemné práci. Hledají se témata a vhodný repertoár . Aby bylo možné požadovat po studentovi ty největší technické nároky, jsou etudy voleny z těch nejtěžších po technické, nátiskové i dechové stránce Nauber , Kaucký . Student dosáhne vytříbené prstové techniky s možností pozdržet jakýkoli tón, jeho zvuková kultura musí splňovat požadavky skladeb všech stylových období, intonační úroveň musí snést nejnáročnější požadavky. Nutností je vlastní osobitý přístup. Repertoár tohoto předmětu odráží již zájem studenta a stává se i jeho jakousi vizitkou. Je však nutné projít i stěžejní repertoár- Mozart, K. Turner, R. Strauss, L. v. Beethoven. Je dobré, když písemná diplomní práce vychází z tématu, které je studentovi blízké, a tak mu umožní co nejširší a nejkvalitnější zpracování tématu. Dvojité staccato se vyučuje již u všech studentů.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Nauber Etudy, Kautsky Koncertní etudy
K. Turner Sonáta
R. Strauss Koncert č.1
L. v. Beethoven Sonáta
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Lesní roh (Bc) (povinný předmět hlavního oboru)