Orchestrální party a sóla fagotu 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PFG6 | ZK | 1 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- František HERMAN, Jiří SEIDL
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- František HERMAN, Jiří SEIDL
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. Ve všech předmětech se postupně objeví všichni skladatelé a jejich významná sóla pro fagot v orchestrálním světě. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).
- Forma studia:
-
Kontaktní výuka.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua a tria dechových nástrojů.
- Obsah kurzu:
-
Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější orchestrální sóla. Toto studium ukončí opakování celé literatury předmětu - orchestrální party fagotu v symfonické a operní tvorbě. Pro co nejlepší zvládnutí předmětu je v tomto volena cesta opakování. Projdou se všechny skladby, kde hraje fagot důležitá sóla, zopakují se principy interpretace jednotlivých skladatelů, principy hry v orchestru a její zákonitosti, či zvláštnosti. V předmětu je zopakováno, v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Zopakuje principy intonace s různými nástroji - s klarinetem, flétnou, hobojem či jinými. Barevná intonace, jakési barevné doladění je velmi důležitou stránkou hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji, než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry, či stejného orchestru s různými dirigenty.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Orchestrální studie Frehsee Albin, Wipperich Emil,Ritzkowsky Johannes, party České filharmonie.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Fagot (Bc) (povinný předmět další)