Hra na pikolu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PI1 | Z | 1 | 1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Radomír PIVODA, Jiří VÁLEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Studenti se seznámí s nástrojem a jeho možnostmi. Pro ty, ,co jsou ve hře na pikolu již dál, se pomocí snadnějších etud pojmenují jeho problémy s hrou na nástroj a je hledána cesta nejschůdnější nápravy.
- Forma studia:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů
- Obsah kurzu:
-
Pikola je nástroj mnoha hudebních uskupení. Tento nástroj je značně používán v orchestrech, sólově a dnes již i v jiných hudebních žánrech. Předmět postupně vybaví studenta všemi schopnostmi a vědomostmi, které při hře na pikolu potřebuje. Studenti jsou rozděleni dle svých schopností. Seznámí se s technikou, jak správně na pikolu hrát. Vzhledem k tomu, že rozdíly ve hře na pikolu u studentů mohou být veliké, je vždy volena individuální cesta výuky. Právě v individuálním přístupu a v akceptování různých schopností je cesta jak ty méně zdatné poměrně rychle dostat na dobrou úroveň hry. Také pohled studenta, proč chce na pikolu hrát, je určující pro metodiku předmětu. Sólová dráha hráče na pikolu je v podstatě nemožná. Mnozí chtějí hrát na tento nástroj z praktických důvodů , které jsou mnohdy výhodou při konkurzu o místo v orchestru. Studenti se seznámí s nástrojem a jeho možnostmi. Pro ty, co jsou ve hře na pikolu dál, se pomocí snadnějších etud pojmenují jejich problémy s hrou na nástroj a je hledána cesta nejschůdnější nápravy.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
A. Vivaldi: Koncert a moll, pro pikolu a orchestr
Leoš Janáček: Pochod Modráčků
A. Dvořák: symf. básně + symfonie + Slovanské tance
L.v Beethoven: Symfonie č. 9 ? 4. část
N.R.Korzakov: Šeherezáda
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.
- Webová stránka předmětu:
- http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
- Poznámka:
-
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Flétna (Mg) (volitelný předmět)