AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Orchestrální party a sóla klarinetu 3

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106PKR3 Z 1 1/T česky zimní
Garant předmětu:
Jiří HLAVÁČ, Vlastimil MAREŠ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jiří HLAVÁČ, Vlastimil MAREŠ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla ,se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. Ve všech předmětech se postupně objeví všichni skladatelé a jejich významná sóla pro klarinet v orchestrálním světě. Pracuje se s orchestrálními studiemi tuzemských i zahraničních edicí a se specializovanými party orchestrů České republiky (ČF, FOK, SOČR, ND).

Forma studia:

Kontaktní výuka.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua a tria dechových nástrojů.

Obsah kurzu:

Předmět vybaví studenta vědomostmi o literatuře v oblasti orchestrální hry a prakticky procvičí nejdůležitější sóla, se kterými se může orchestrální hráč v praxi setkat. V tomto předmětu se procvičují orchestrální party světové symfonické a operní tvorby-L. van Beethoven, W. A. Mozart. Beethovenův orchestr, tedy zvuk, barva a pojetí hry, je odlišný od klasického orchestrálního zvuku. V tomto předmětu je vyučována beethovenovská a mozartovská interpretace. V předmětu je vysvětleno ,v čem je orchestrální hra specifická, jaké klade nároky na hráče. Vyučuje se princip intonace s různými nástroji. Předmět objasňuje principy ladění s fagotem, flétnou, hobojem či jinými. Barevná intonace, jakési barevné doladění, je také důležitá stránka hry v orchestru. Dynamika hry v orchestru má také jiné zákonitosti, např. sóla je nutné hrát přece jen o dynamiku silněji, než je psáno atd. Je pojmenován a prakticky procvičován i rozdíl v orchestrálním hraní v operním a symfonickém orchestru. V předmětu jsou uváděny i zvukové ukázky různých interpretací jedné skladby. Pojetí stejného dirigenta s různými orchestry či stejného orchestru s různými dirigenty.

Doporučená nebo povinná literatura:

Orchestrální studie Frehsee Albin, Wipperich Emil,Ritzkowsky Johannes, party České filharmonie.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Vyhodnocení nástrojové a orchestrální specifiky hry, splnění stanoveného rozsahu repertoáru, praktická ověření v rámci AKS, vše uzavřeno přidělením kreditů.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých orchestrálních partů dle zápisu skladatele.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106PKR3.html