AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na pozoun 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106PO4 ZK 7 2/T česky letní
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jiří SUŠICKÝ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1.Melodické etudy různých epoch a stylů.

2.Kantabilní přednesové skladby.

3.Nejfrekventovanější skladby na soutěžích a mezinárodních koncertních pódiích celého světa.

Forma studia:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Předmět se soustředí na rozvoj melodiky za pomoci velmi četné literatury, věnované tomuto fenoménu. Je třeba často měnit různá stylová období, aby předmět neustrnul ve stereotypu. Kvalitního etudového materiálu je opravdu velké množství (Rochut, Kopprasch, Bordogni, Ušák, Pederson). V přednesové literatuře navazujeme zařazováním výrazných melodických skladeb (Saint -Saëns, Weber). Také vhodně doplňujeme nejfrekventovanější literaturou, která se objevuje na programech domácích i zahraničních soutěží (Jacob, David, Monaco).

Doporučená nebo povinná literatura:

J. Ušák:Škola

25 etud

J. Rochut:Melodické etudy

Bordogni:24 etud

36 etud

T. Pederson:Etudy

C. Pichereau:Special legato

C. Saint-SaënsCavatina

C.M. von Weber:Romanze appassionata

G.Jacob:Concerto

Concertino

Fantasia

Sonata

F.David:Concertino

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106PO4.html