AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na pozoun 7

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106PO7 Z 15 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Jiří SUŠICKÝ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Jiří SUŠICKÝ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1.Soudobá česká a světová literatura pro sólový pozoun.

2.Seznámení se s psychologií sólového vystoupení na pódiu.

3.Studium soutěžního a konkurzního repertoáru.

4.Otázky koncentrace na výkon a studium relaxačních technik.

Forma studia:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Nyní by se hra na pozoun měl intenzivně soustředit také na oblast psychiky jak v sólovém vystoupení tak v oblasti orchestrálního působení od komorních ansámblů po velký symfonický orchestr. Cílem je posílení sebedůvěry a suverenity při pódiovém vystupování. Zaměříme se také na specifičnost účasti na konkurzech a soutěžích. Řešení problematiky nejen maximální koncentrace, ale také především maximální relaxace a důkladné seznámení se s relaxačními technikami například z jógy - meditace, kontemplace apod. Volba studované přednesové literatury by měla být poplatná především české virtuózní literatuře vhodně doplněná ekvivalentní literaturou světovou.

Doporučená nebo povinná literatura:

J.Matěj:Sonáta

Koncert

J.Filas:Sonáta

Koncert

H.Tomasi:Koncert

L.M.Lecron:Autohypnóza

A. van Lysebeth:Jóga

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106PO7.html