AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Hra na trubku 4

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106TR4 ZK 7 2/T česky letní
Garant předmětu:
Vladimír REJLEK, Jaroslav ROUČEK
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Vladimír REJLEK, Jaroslav ROUČEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Veškerá problematika týkající se hry na trubku- prstová technika, intonace, správné dýchání a interpretace, je zdokonalována na náročnějších etudách s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Při velmi dobrém jednoduchém staccatu se začne vyučovat dvojité staccato.

1. Náročnější etudy pro prstovou a rytmickou přesnost- W. M. Smith , J. Kolář.

2. Vyučuje se dvojité staccato . Pokud není jednoduché v pořádku, je dvojité staccato vyučováno až v dalším předmětu.

3. Fantazijnější přednesové skladby - student zapojí vlastní hudební představy- J. Francaix, P. Eben.

Forma studia:

Soustavná pódiová praxe v rámci sólových kreací, komorních souborů a menších, či symfonických orchestrů. Pravidelná prezentace v rámci interpretačních seminářů a přehrávek jednotlivých nástrojových tříd.

Předpoklady a další požadavky:

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Komorní literatura v obsazení dua, tria a dalších v kombinaci dechových, smyčcových, klávesových a bicích nástrojů

Obsah kurzu:

Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. To je v tomto předmětu základem výuky. Rozvíjení vlastní osobnosti je zde prioritou. Veškerá problematika týkající se hry na trubku je zdokonalována na etudách W. M. Smith, J. Kolář s důrazem na ty nedostatečnosti, které ještě nejsou úplně zvládnuty. Je třeba opět obrátit pozornost k výuce dvojitého staccata. Vyrovnanost a znělost všech tónů by se měla stát samozřejmostí. Také pokud není jednoduché staccato zcela v pořádku, je třeba mu věnovat větší pozornost v delším časovém sledu. Přednesové skladby se obracejí i k dílům s větším obsahem fantazie, kde musí student zapojit vlastní myšlenky a představy- J. Francaix, P. Eben.

Doporučená nebo povinná literatura:

W. M. Smith 30 moderních charakteristických studií, J. Kolář Virtuózní etudy

J. Francaix Sonatina, P. Eben Okna

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Průběžná účast studentů v soutěžích komorní hry a v konkurzních řízeních do symfonických a operních orchestrů.

Hodnoticí metody a kritéria:

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Webová stránka předmětu:
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka:

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet106TR4.html