Interpretační praxe 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107INP1 | Z | 2 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Václav JANEČEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Václav JANEČEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Cílem je umožnit hlubší proniknutí do oblasti tzv. historických tanců z praktického hlediska. Získat schopnosti dobře zatančit, interpretovat vyučované choreografie společenských tanců minulých staletí, poznat vztah tance a hudby v otázce rytmu, tempa a dynamiky. Uvědomit si vztahy mezi technikou pohybu, stylem tance a obsahovou náplní tance. Získat znalosti z oblasti interpretace zápisů tanců.
- Forma studia:
-
Praktický seminář, při kterém se účastníci učí zvládnout zadaný taneční repertoár jak podle předcvičení lektorem, tak i podle vlastního výzkumu zápisů v pramenech. Učí se rozlišovat pohybový styl daného tance z daného období, analyzovat jak jeho pohybovou, tak i rytmickou a charakterovou stránku.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Dobrá fyzická kondice, schopnost pohybové koordinace, hudební cítění, teoretické znalosti z historických přednášek (např. Úvodu do dějin tance a baletu 1 a 2).
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Tance francouzské renesance - studium terminologie a základních kroků z Orchésographie Thoinota Arbeaua. Réverance, double, simple, branle, reprise, cinq pas de galliarde, galliardové variace. Tance basse danse, tourdion, pavane, galliarde, branles. Problematika zápisu, studium ikonografie.
Tance italské renesance - studium terminologie a základních kroků podle italských knih F. Carosa a C. Negriho. Výběr tance k interpretaci, kupříkladu Villanella, Bizzaria d´amore, Ardente sole, Spagnoletta. Problematika zápisu a studium ikonografie.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Kröschlová, Eva: Dobové tance 16. až 19. století. SPN Praha 1981
Rumlová, Gabriela: Historické tance XV. až XVII. století. SPN Praha 1981
Van Winkle Keller, Kate-Shimer, Genevieve: The Playford Ball. The Country
Dance and the Society. London 1990
Taubert, Karl Heinz: Höfische Tänze. Ihre Geschichte und Choreographie.
Mainz 1968
Wood, Melusine: Historical Dances 12th to 19th Century. C.W. Beaumont
London 1952
Wortelboer, Dorothée: Celeste giglio, Flowers of 16th Century Dance, Tactus Music, Amsterdam, 1996
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
praktický seminář na tanečním sále
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínkou zápočtu je: aktivní účast na semináři, domácí příprava spojená s opakováním látky a studiem odborné literatury. Prezentace nastudovaného tance před diváky.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět lze zapsat opakovaně. V ak. roce 2010/2011 předmět není vyučován.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (volitelný předmět)