Interpretační praxe 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107INP2 | ZK | 2 | 2/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Václav JANEČEK
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Václav JANEČEK
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Prohloubit znalosti a schopnosti z předešlého semestru, zvýšit citlivost pro styl tance a získat schopnosti interpretovat dané choreografie na dobré úrovni. Pěstovat pohybovou paměť a orientaci v prostoru. Umět zapsat základní taneční kroky v Beauchamp-Feuilletově notaci.
- Forma studia:
-
praktický seminář na tanečním sále
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování předmětu Interpretační praxe 1 v plném rozsahu. Dobrá fyzická kondice.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepoviné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Studium základních kroků a pohybů paží (port de bras) stylu „la belle danse“ a jejich terminologie. Pas de bourrée, pas grave, coupé, demi-coupé, pas de galliarde, contretemps de gavotte, pas de menuet, contretemps de menuet, jeté chassé, pas tortillé a jejich kombinace. Opozice paží, poignets dessu, poignets dessous, rétour dessous, etendu, double oposition. Pohyby paží při menuetu a courante. Problematiku zápisu barokních tanců v systému Feuilletovy notace. Výuka základních principů a jejich aplikace na učený krokový materiál. Nácvik vybraného tance z repertoáru zapsaného ve Feuilletově notaci, například Menuet a deux G.L. Pécoura, Bourrée d´Achille G. L. Pécoura, Gigue a deux R. A. Feuilleta.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Kröschlová, Eva: Dobové tance 16. až 19. století. SPN Praha 1981
Van Winkle Keller, Kate-Shimer, Genevieve: The Playford Ball. The Country
Dance and the Society. London 1990
Taubert, Karl Heinz: Höfische Tänze. Ihre Geschichte und Choreographie.
Mainz 1968
Wood, Melusine: Historical Dances 12th to 19th Century. C.W. Beaumont
London 1952
Wood, Melusine: More Historical Dances. C.W. Beaumont London 1956
Kazárová, Helena: Feuilletova taneční notace jako prostředek pro rekonstrukci,
analýzu a zápis tanců ve stylu 18. století. In: Tanec, analýza,
pojmy. Sborník II. Etnochoreologické konference, ČSAV
Praha 2004
Kazárová, Helena: Barokní taneční formy. AMU 2005
Behr, Samuel: L´art de bien danser.Die Kunst wohl zu tantzen. Leipzig 1713
Feuillet, Auger: Chorégraphie ou l´art décrire la danse a Paris 1700
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
praktický seminář na tanečním sále, prezentace nastudovaného repertoáru před diváky
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Podmínkou zápočtu je: aktivní účast na semináři, domácí příprava spojená s opakováním látky a studiem odborné literatury. Prezentace nastudovaného tance před diváky.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět lze zapsat opakovaně. V ak. roce 2010/2011 předmět není vyučován.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (volitelný předmět)