Metodika moderního tance 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107MM5 | Z | 4 | 1+1/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Andrea OPAVSKÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Andrea OPAVSKÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Rozvíjení pedagogických schopností a dovedností studentů při výuce současných tanečních technik a formování individuálního pedagogického stylu
- Forma studia:
-
Praktické cvičení, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, diskuse.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Absolvování Metodiky moderního tance 1-4 (pro absolventy bakalářského studia na katedře tance). Pro uchazeče o magisterské studium pedagogiky tance z jiných VŠ je požadována vysoká úroveň pohybových dovedností v moderních tanečních technikách (Graham, Limón, Cunningham, Contemporary)a předvedení pedagogického výstupu u přijímací zkoušky.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Doporučenou nepovinnou složkou je účast na odborných seminářích a workshopech pořádaných jinými odbornými institucemi.
- Obsah kurzu:
-
Metodika moderního tance znamená pochopení jedinečnosti tohoto tanečního směru, jeho prolínání s ostatními vlivy, tvůrčí přístup k výuce, nalezení vlastního pedagogického stylu
1. Ověřování metodických a didaktických znalostí a dovedností při praktické výuce tance
2. Integrace různých pohybových stylů
3. Analýza pedagogického výkonu studenta
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Feldenkrais, Moshé: Awarness through movement (Pohybem k sebeuvědomění). Praha, 1996
Lewis, Daniel: The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York, 1984
Schurr, Gertrude; Yoccom, Rachael D.: Modern Dance. Techniques and Teaching. New York: The Ronald Press Company, 1949
Horosko, Marianne: Martha Graham. The Evolution of her Dance Theory and Training. Pennington, 1991
Stewart, Virginia: Modern Dance. New York, 1991
Stodelle, Ernestine: The Dance technique of Doris Humphrey. Princeton, 1978
Warren, Larry: Lester Horton, Modern Dance Pioneer. New York, 1991
Cohan Robert, The Dance Workshop. London, 1986
Cohen, Bonnie Bainbridge: Sensing, Feeling, and Action. Northampton, 1993.
Novack, Cynthia Jean: Sharing the Dance. Madison, 1990.
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborné cvičení, seminář.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity a zápočet jsou uděleny na základě:
- aktivita na cvičeních a seminářích
- vypracování písemné přípravy pedagogického výstupu a následné zhodnocení jeho průběhu (sebereflexe)
- Webová stránka předmětu:
- Výuka předmětu je podporována e-learningovou formou. http://moodle.amu.cz/course/view.php?id=312
- Poznámka:
-
Není žádná poznámka
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)