AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Pedagogický seminář klasického tance 5

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
107PSK5 Z 3 1/T česky zimní
Garant předmětu:
Mahulena KŘENKOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Mahulena KŘENKOVÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.

Forma studia:

V rámci předmětu se řeší dílčí pedagogická témata, např. hudební doprovod ve výuce klasického tance, technika tance na špičkách, pedagogický odkaz významných osobností, současné tendence ve výuce. Důraz je položen na samostatnou pedagogickou činnost studentů. Především vlastní pedagogická praxe na tanečních konzervatořích a její podrobná analýza. Možnost spolupráce s hostujícími pedagogy.

Předpoklady a další požadavky:

Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

„Nejsou žádné nepovinné nutné složky k absolvování tohoto předmětu“

Obsah kurzu:

Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.

Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.

Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).

Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.

V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.

Doporučená nebo povinná literatura:

V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

seminář - samostatná pedagogická praxe

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě:

aktivity na seminářích

schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity

prezentace

Zkouška praktická.

Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška

Webová stránka předmětu:
nejsou
Poznámka:

nejsou

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet107PSK5.html