Pedagogický seminář moderního tance 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSM2 | Z | 3 | 1/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Andrea OPAVSKÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Andrea OPAVSKÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Předmět vytváří podmínky pro získání praktické zkušenosti s inovativními pedagogickými přístupy a postupy v umělecké tvorbě současného tance. Studenti mají jedinečnou příležitost osvojit si různé způsoby uvažování o těle jako struktuře a těle v pohybu a zároveň rozvíjet svou vlastní kreativitu pod tvůrčím vedením zkušených pedagogů, což zpětně přispívá k jejich vlastnímu uměleckému a intelektuálnímu rozvoji (rozšiřují svůj přehled, zvyšují svou odbornost, učí se samostatnému myšlení, zdokonalují své interpretační a pedagogické dovednosti a uměleckou řemeslnost).
Vedle rozvoje praktických dovedností a schopností se v tomto kurzu klade důraz i na znalost české a světové taneční tvorby a zapojení studentů do širší diskuse v rámci české taneční obce.
- Forma studia:
-
Výuka je uskutečněna formou seminářů, účasti na přednáškách a diskuzích.
- Předpoklady a další požadavky:
-
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Doporučenou složkou je aktivní účast na tanečně-vzdělávacích seminářích a workshopech pořádaných jinými odbornými institucemi. Požaduje se aktivní zájem o současnou českou a světovou taneční tvorbu.
- Obsah kurzu:
-
Obsahem lekcí je poznat svoje vlastní tělo, nacházet odstíny intenzity vlastní tělesnosti a přistupovat k tělu jako k nástroji komunikace tak, aby se stalo zdrojem sdělení. Kurz Pedagogického semináře učí objevovat důvěru ve vlastní pohyb, konkrétně k vědomému pohybu v přítomném těle i mysli. Tato bezprostřední osobní zkušenost pak vede k odstranění nadbytečné námahy a napětí, zvyšuje rychlost, pružnost, stabilitu, komunikaci.
Okruhy a témata:
I.Anatomie v pohybu
II.Práce s vnitřním a intimním prostorem lidského těla, práce s vnějším prostorem
III.Pohybová zkušenost ve dvojici a ve skupině (naslouchání druhého těla prostřednictvím
improvizace a kontaktní improvizace jako rozšíření pozornosti našeho vlastního těla)
IV.Různé způsoby týmové i individuální tvorby, hledání osobitosti v autorském projevu
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Feldenkrais, Moshé: Awarness through movement (Pohybem k sebeuvědomění), Praha 1996
Lewis, Daniel: The Illustrated Dance Technique of José Limón. New York 1984
Schurr, Gertrude; Yoccom, R.D.:
Modern Dance (Techniques and Teaching)
Horosko, Marianne: Martha Graham. The Evolution of her Dance Theory and Training, Pennington 1991
Stewart, Virginia: Modern Dance, New York 1991
Stodelle, Ernestine: The Dance technique of Doris Humphrey, Princeton 1978
Warren, Larry: Lester Horton, Modern Dance Pioneer, New York 1991
Cohan Robert, The Dance Workshop, London 1986
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Odborná cvičení, semináře, intenzivní workshopy, diskuze.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity a zápočet jsou uděleny na základě:
a)80% aktivní účasti na odborných seminářích a workshopech pořádaných KT na HAMU a jejich písemná analýza
b)Přehled o současné české a světové taneční tvorbě
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Předmět lze zapisovat opakovaně
- Další informace:
- Předmět lze absolvovat opakovaně
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pedagogika tance (Bc) (povinně volitelný předmět)