AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Fundraising, granty, marketing

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
108FGM ZK 3 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Získat teoretické vědomosti a praktické dovednosti v oblasti fundraisingu v kulturní sféře.

Forma studia:

přednáška, řízený dialog, prezentace projektu

Předpoklady a další požadavky:

nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou.

Obsah kurzu:

1. úvod do předmětu - vymezení předmětu přednášky, vymezení základních pojmů - fundraising, marketing, grant, mecenášství, filantropie, sponzoring, privátní zdroje, veřejné zdroje, příspěvková organizace, neziskový sektor, soukromo-právní sektor

2. fundraising - činnost fundraisera, plánování fundraisingu

3. hlavní skupiny dárců - jejich charakteristika, dárcovství - získávání prostředků, charakter žádosti, osobní přístup a pohnutky dárce a žadatele

4. nadace a nadační fondy, firemní nadace - charakteristika, fungování

5. neziskové organizace - pojem, typy, příspěvkové a rozpočtové organizace

6. dar, darování - typy, základní typy smluv, daňové zvýhodnění

7. marketing - vysvětlení pojmu, marketingový plán a jeho součásti

8. sponzoring, SWOT analýza

9. finanční zdroje EU - Norské fondy, strukturální fondy (operační programy), komunitární programy - základní přehled

10. dotační programy a granty - MK ČR, Magistrát HMP, městské části

11. grantové programy MŠMT, Grantová agentura ČR, firemní nadace - základní přehled

Doporučená nebo povinná literatura:

Přednášky a doporučené texty v průběhu přednášek.

a) Koncepce účinnější podpory umění na léta 2007-20013 (Usnesení vlády ČR č. 676/2006)

b) Grantová politika HM Prahy v oblasti kultury a umění (Usnesení Rady HMP / červen 2006)

c) Koncepce kulturní politiky HM Prahy (Usnesení Rady HMP / 2009)

d) Martin Cikánek: Mistři výkonnostních ukazatelů II (in HIS Voice 5/2006)

Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.

Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institu umění - Divadelní ústav v Praze, 2009.

Ledvinová Jana. Základy fundraisingu, České centrum fundraisingu, 2002.

Tauer Vladimír, Zemánková Helena, Šubrtová Jana. Získejte dotace z fondů EU. Computer Press, 2009.

Významné české skladatelské instituce. Institut Bohuslava Martinů, 2010.

www.fundraising.cz

www.forumdarcu.cz

www.programculture.cz

www.neziskovky.cz

www.sponzoring.cz

www.strukturalni-fondy.cz

www.norskefondy.cz

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednáška

Hodnoticí metody a kritéria:

Kredity jsou uděleny na základě aktivity na přednáškách a zpracování a prezentace zadaného projektu.

Během semestru se vyžaduje samostatná četba a příprava prezentace na zadané téma. Celkové hodnocení se skládá z 20% aktivity na přednáškách, 40% z písemné části zkoušky a 40% z ústní části zkoušky.

Podmínky úspěšného ukončení předmětu: základní znalosti oblasti, zpracování a prezentace projektu

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet108FGM.html