Fundraising, granty, marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
108FGM | ZK | 3 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
Získat teoretické vědomosti a praktické dovednosti v oblasti fundraisingu v kulturní sféře.
- Forma studia:
-
přednáška, řízený dialog, prezentace projektu
- Předpoklady a další požadavky:
-
nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou.
- Obsah kurzu:
-
1. úvod do předmětu - vymezení předmětu přednášky, vymezení základních pojmů - fundraising, marketing, grant, mecenášství, filantropie, sponzoring, privátní zdroje, veřejné zdroje, příspěvková organizace, neziskový sektor, soukromo-právní sektor
2. fundraising - činnost fundraisera, plánování fundraisingu
3. hlavní skupiny dárců - jejich charakteristika, dárcovství - získávání prostředků, charakter žádosti, osobní přístup a pohnutky dárce a žadatele
4. nadace a nadační fondy, firemní nadace - charakteristika, fungování
5. neziskové organizace - pojem, typy, příspěvkové a rozpočtové organizace
6. dar, darování - typy, základní typy smluv, daňové zvýhodnění
7. marketing - vysvětlení pojmu, marketingový plán a jeho součásti
8. sponzoring, SWOT analýza
9. finanční zdroje EU - Norské fondy, strukturální fondy (operační programy), komunitární programy - základní přehled
10. dotační programy a granty - MK ČR, Magistrát HMP, městské části
11. grantové programy MŠMT, Grantová agentura ČR, firemní nadace - základní přehled
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Přednášky a doporučené texty v průběhu přednášek.
a) Koncepce účinnější podpory umění na léta 2007-20013 (Usnesení vlády ČR č. 676/2006)
b) Grantová politika HM Prahy v oblasti kultury a umění (Usnesení Rady HMP / červen 2006)
c) Koncepce kulturní politiky HM Prahy (Usnesení Rady HMP / 2009)
d) Martin Cikánek: Mistři výkonnostních ukazatelů II (in HIS Voice 5/2006)
Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.
Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institu umění - Divadelní ústav v Praze, 2009.
Ledvinová Jana. Základy fundraisingu, České centrum fundraisingu, 2002.
Tauer Vladimír, Zemánková Helena, Šubrtová Jana. Získejte dotace z fondů EU. Computer Press, 2009.
Významné české skladatelské instituce. Institut Bohuslava Martinů, 2010.
www.fundraising.cz
www.forumdarcu.cz
www.programculture.cz
www.neziskovky.cz
www.sponzoring.cz
www.strukturalni-fondy.cz
www.norskefondy.cz
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Přednáška
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity na přednáškách a zpracování a prezentace zadaného projektu.
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a příprava prezentace na zadané téma. Celkové hodnocení se skládá z 20% aktivity na přednáškách, 40% z písemné části zkoušky a 40% z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: základní znalosti oblasti, zpracování a prezentace projektu
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět další)