Organizace operního provozu 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
108OOP2 | ZK | 1 | 2/T | česky | zimní |
- Garant předmětu:
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Seznámit posluchače se specifickým prostředím operního provozu.
2. Seznámit posluchače se strukturou a organizací operního domu.
3. Seznámit posluchače s ekonomických fungováním operního provozu a různými typy jeho financování.
4. Seznámit posluchače s chodem operní isntituce v souvislosti s přípravou a realizací operní inscenace
5. Umožnit posluchači získání přehledu o operních institucích v ČR a zahraničí.
- Forma studia:
-
přednáška, analýza ekonomických ukazatelů, analýza praktických zkušeností
- Předpoklady a další požadavky:
-
Student má obecnou znalost operního prostředí v ČR a zahraničí a absolvovaný předmět 108OOP1.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.
- Obsah kurzu:
-
Organizace operního provozu je složitý proces, který musí respektovat hlediska umělecká, ekonomická a praktická ve vzájemném horizontálním a vertikálním propojení.
1. tvorba dramaturgického plánu a hracího plánu - vytvoření modelového plánu na základě zadání
2. harmonogram přípravy operní inscenace - plánování, smluvní zajištění, produkční zajištění
3. staggionová a repertoárová divadla - společenská zvyklost, výhody a nevýhody, specifika
4. vnitřní komunikace v operním souboru a v rámci vícesouborového divadla
5. vnější komunikace - propagace, marketing, sponzoring
6. koprodukční představení
7. mezinárodní spolupráce - hostování v zahraničí, festivaly, hostující umělci
8. propagace, marketing, sponzoring
9. návštěvnost - divák, abonent, marketingový průzkum, struktura diváků, společenská poptávka, konkurenční prostředí
10. publikační a výstavní činnost
11. výchovná činnost - projekty pro děti a mládež, školní představení, operní studio
12. zvláštní složky operních představení a jejich zajištění
13. psychologie manažera v operním prostředí
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Bing Rudolf. 5000 večerů v opeře. Editio Supraphon, Praha, 1988.
Johnová Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Grada, 2008.
Kaiser M. Michael. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. Institut umění - Divadelní ústav, 2006.
Nekolný Bohumil a kol. Divadelní systémy a kulturní politika. Edice Box, Divadelní ústav, 2006.
Orrey Leslie. A Concise History of Opera. Thames and Hudson, LTD London, GB, 1972
Šesták, Jiří. Divadlo-kultura-podmínky (Osobní zkušenost). Edice Disk velká řada - svazek 20. KANT, Praha, 2012
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
přednáška, exkurze, návštěva operních představení
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Kredity jsou uděleny na základě aktivity během přednášek a na základě vypracování samostatné práce.
Zkouška ústní. Celkové hodnocení se skládá z 20% z hodnocení aktivity na přednáškách, 30% z písemné části zkoušky a 50% z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast, zpracování a prezentace samostatné práce.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Nejsou.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky St 12:00–13:30 RADOK ŽÁDNÁ I. Učebna KTDH 2057
Lichenštejnský palácpřednášková par. 1 - Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Hudební management (Bc) (povinný předmět další)