AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Pedagogika 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
108PED1 Z 1 2/T česky zimní
Garant předmětu:
Bojana KLJUNIČ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Bojana KLJUNIČ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Vývoj pedagogického myšlení od antiky do 20. století se zřetelem k rozvoji hudební pedagogiky.

Forma studia:

Kontaktní výuka.

Předpoklady a další požadavky:

Nejsou.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Nejsou.

Obsah kurzu:

Formování pedagogického myšlení v antice a ve středověku

Období renesance a reformace a jejich význam v dějinách hudební pedagogiky

J. A. Komenský a jeho přínos současné hudební pedagogice

Vývoj pedagogického myšlení v 18. a 19. století a jeho vliv na současnou hudební pedagogiku

Hudební pedagogika ve 20. století a perspektivy jejího dalšího rozvoje v rámci EU

Pozornost je věnována základním vývojovým tendencím pedagogického myšlení od antiky po reformní pedagogiku 20. století se zvláštním zřetelem k historickému vývoji hudební pedagogiky a hudebně pedagogických systémů (Orff, Dalcroze, Kodály, Suzuki atd.) a jejich reflexi v českých zemích. Seznamuje studenty s nejdůležitějšími styly a metodami profesionální hudební výchovy a s metodikou tvořivého rozvoje hudebních schopností a dovedností žáků na jednotlivých stupních hudebního školství.

Doporučená nebo povinná literatura:

Dušek, B.: Hudební pedagogika. Praha 1985.

Fukač, J. - Vereš, J.: Hudobná pedagogika. Nitra 1989.

Fukač, J. - Tesař, S. - Vereš, J.: Hudební pedagogika. Brno 2000.

Gregor, V. - Sedlický, T.: Dějiny hudební výchovy v Čechách a na Slovensku. Praha 1990.

Herden, J.: Hudba pro děti. Praha 1992.

Holas, M. - Kloub, P.: Pedagogická teorie a praxe v profesionální hudební výchově. Praha 1997.

Holas, M.: Didaktika profesionální hudební výchovy. Praha 1999.

Holas, M.: Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha 2001.

Holas, M.: Hudební pedagogika. Praha 2004.

Rýdl, K.: Reformní praxe v současných školských systémech. Praha 1990.

Vičar, J.: Hudební kritika a popularizace hudby. Praha 1997.

Vičar, J. - Dykast, R.: Hudební estetika. Praha 1998.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Přednášky.

Hodnoticí metody a kritéria:

Aktivita na přednáškách.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Nejsou.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost 2026
Učebna KTDH 2026

(Lichenštejnský palác)
KLJUNIČ B.
10:20–11:50
(přednášková par. 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 10:20–11:50 KLJUNIČ B. Učebna KTDH 2026
Lichenštejnský palác
přednášková par. 1
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet108PED1.html