AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Clownerie a groteska 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109CAG1 Z 7 8/T česky zimní
Garant předmětu:
Boris HYBNER
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Boris HYBNER, Štefan CAPKO
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Objevit ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní.

Forma studia:

Praktické semináře.

Předpoklady a další požadavky:

Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Bez údaje.

Obsah kurzu:

CLOWNERIE

Po setkání s imaginární bílou pantomimou čeká studenty ve druhém ročníku Clownerie. Styl, který dále staví na jejich imaginaci, ale pracuje s konkrétními vyjadřovacími prvky, jako jsou kostým, rekvizita, líčená maska.

„Najdi si svého clowna!“? je motto pro práci ve druhém ročníku.

Cílem naší společné práce je, aby počasje, aby po dobu jednoho semestru našlistudenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které připravujiímusí zpracovat studenti dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a tasené Imaginaciužité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to kostým, masku a rekvizity.

„Najdi si svého clowna!“ ? je motto pro práci ve druhém ročníku.

Cílem naší společné práce je, aby po dobu jednoho semestru našli studenti v sobě, jak říká Rowan Atkinson, onu jedinou skutečně dobrou komickou figuru, kterou si nosí v sobě každý z nás. V dalším semestru musí „SVÉHO CLOWNA“ využít při tvorbě pasáží a entreé, krátkých komických výstupů, které musí zpracovat dramaturgicky i režijně. V závěru této fáze tedy k vznícené a užité imaginaci přibíráme i další složky divadla a to charakter, kostým, masku a rekvizity.

výukaVýuka se také opírá o filmové záznamy světových clownů. L. jengibarov,clownů.: L. Jengibarov, Grock, F. Fellini ? Clowni, WC Fields, Colmbaioni, Slava Polunin, Ch. Rivell, Pierre Byland a Phillipe Gaulier, Lupino Lane, Harpo Marx

Rámcová osnova předmětu:

Najdi si svého clowna:

?Úkol clowna je bavit publikum.

?Kontakt s divákem (první a poslední pohled patří publiku)

?Čas pobytu před publikem ( clown má právo setrvat na jevišti tak dlouho, dokud baví lidi a zajímá je)

?Moje vlastní vyjímečnost.výjimečnost. Každý z nás umí něco neobvyklého. Jsme zajímaví svou originalitou.

Doporučená nebo povinná literatura:

Studijní literatura:

Tristan Rémy: Klauniády

Boleslav Polívka: Předběžný portrét

Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns

Karel Kludský: Život v cirkuse

Jacques Lecoque: The moving body.

Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie

Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona

Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.

Jan Werich: Úsměv klauna.

Jiří Frejka: Smích a divadelní maska

Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál

Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Bez údaje.

Hodnoticí metody a kritéria:

V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.

Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Bez údaje.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet109CAG1.html