AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Clownerie a groteska 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109CAG2 ZK 6 8/T česky letní
Garant předmětu:
Boris HYBNER
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Boris HYBNER, Štefan CAPKO
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

Rozvíjet ve svém herectví originální a neopakovatelnou komickou polohu clowna. Porovnat rozdíly mezi cirkusovým a divadelním spůsobem hraní a zkusit si také zavřenou komiku.

Propracovat dramaturgické přístupy klasických clownských výstupech.

Forma studia:

Praktické semináře.

Předpoklady a další požadavky:

Clownerie je určena pro široký okruh studentů interpretačních divadelních a tanečních obborů. A také pro studenty režie a choreografie, pokud mají zájem o humorné divadelní formy. Maximální počet studentů je 15.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

Bez údaje.

Obsah kurzu:

Pokračování v dovednostech získaných v prvním semestru Clownerie.

Studenti rozvíjí svoji čerstvě objevený charakter clowna.

Zkoušejí možnosti své masky a kostýmu.

Rozvíjí svoje herecké zkušenosti v následujících úkolech.

Partnerská hra.

?Dělení pozornosti mezi zájem o publikum, svojísvou hru a partnera na jevišti.

?Ohnisko pozornosti diváků. (Velká ? majoritní hra a Malá ? minoritní hra)

?práce ?minoritního? partnera, způsob hry sólo a v chóru.

?Společná práce na tématu ? nabídnutí a rozvíjení.

?Kostým a líčená maska

Hra s objekty

Objekt jako rekvizita ? prostředek, který manipulací prozrazuje vnitřní procesy postavy.

Objekt jako partner ? rozvíjí svět fantazie, neživým věcem dáváme vlastnosti, které ve skutečnosti nemají (souvislost s pixilovaným filmem)

Styly clownerie:

Hudební clownerie

Akrobatická

Slovní a zvuková

Rekvizitní

Parodie artistů

Doporučená nebo povinná literatura:

Studijní literatura:

Tristan Rémy: Klauniády

Boleslav Polívka: Předběžný portrét

Beryl Hugill.Hugill : Bring on the Clowns

Karel Kludský: Život v cirkuse

Jacques Lecoque: The moving body.

Eugenio Barba, Nicola Savarese: Slovník divadelní antropologie

Bruce dassau:Dassau: Život a doba Rowana Atkinsona

Daniel Storm: Kdo je Mr. Bean.

Jan Werich: Úsměv klauna.

Jiří Frejka: Smích a divadelní maska

Jerzy Grotovsky: Divadlo a Rituál

Jiřina Ryšánková: Herec a pohyb.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Bez údaje.

Hodnoticí metody a kritéria:

V tomto předmětu je nejdůležitějším kritériem hodnocení co největší posun ve spůsobu hry v masce clowna.

Důraz je kladen hlavně na práci v průběhu celého semestru.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Bez údaje.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet109CAG2.html