Dramaturgie a režie mimického divadla 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109DRMD2 | Z | 14 | 8/T | česky | letní |
- Garant předmětu:
- Adam HALAŠ
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Adam HALAŠ
- Výsledky učení dané vzdělávací složky:
-
1. Rozvoj pohybového výrazu herce, zejména formou improvizací.
2. Vytvoření si vlastního principu autorského myšlení, výuka vede k syntetickému autorskému projektu.
3. Seznámení se s abstraktním hereckým projevem, s detailní prací s objekty, materiály a jejich začlenění do autorského projektu studenta.
4. Hledání pohybového tvaru a animace performera v daném prostoru (poznávání zákonitostí prostoru, paměť místa, site-specific projekty a další).
- Forma studia:
-
Praktická výuka se věnuje všem složkám autorské tvorby - syntéza všech složek autorského procesu (od sestavování libreta, přes dramaturgii, výtvarnou složku, light design, hudbu až po práci s multimédii).
Detailní práce s objektem a materiálem formou improvizací.
Hledání jednotného pohybového výrazu v daném prostoru.
- Předpoklady a další požadavky:
-
1. Fyzické a pohybové předpoklady.
2. Teoretické znalosti dramaturgie autorské tvorby.
3. Kreativita a aktivní zapojení se do autorského procesu.
4. Praktické znalosti akrobatických, artistických a tanečních technik.
5. Schopnost analýzy a reflexe.
- Doporučené volitelné vzdělávací složky:
-
V rámci praktické výuky studenti vytvářejí dramaturgii a spolupracují na choreografií svých partnerů. Každý ze studentů si v rámci výuky vytváří vlastní strukturu treninků.
Zkoušení vychází z předem zadaného tématu a formou improvizací hledá pedagog se studenty dramaturgický a choreografický klíč.
Na základě hlavního tématu probíhají v zimním semestru dílčí zkoušení
Vznikají kratší tvary - pohybově - výtvarné obrazy, vyjadřující určitý vztah k danému prostoru, objektu či materiálu. V letním semestru vzniká samostatné představení celého ročníku.
- Obsah kurzu:
-
Vytváření si struktury treninku a přípravu na proces zkoušení.
Postupné shromažďování pohybového materiálu.
Individuální práce s libretem - zpracování zadaného tématu.
Práce na uspořádání prostoru a scénografického pojetí.
Výběr kostýmů, hudby, využití multimédií a práce na zvukové a světelné složce závěrečného projektu.
Autorský a režijní přístup.
- Doporučená nebo povinná literatura:
-
Barrault, J.-L.: Som divadelník, Bratislava 1966
Brook, Peter: Prázdný prostor, Londýn 1968
Cihlář, Ondřej: Nový cirkus, Praha 2006
Craig, E.G.: O divadelním umění, Praha 2006
Hyvnar, Jan: Herec v moderním divadle, Praha 2000
Hyvnar, Jan: Francouzská divadelní reforma, Praha 1997
Rémy, T.: Klauniády, Praha 1968
Svoboda, Josef: Tajemství divadelního prostoru, Praha 1992
Žižka, Tomáš a kolektiv: Site-specific-divadelní projekty, Praha 2008
- Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:
-
Bez údaje.
- Hodnoticí metody a kritéria:
-
Účast na výuce, workshopech a při přípravě závěrečného představení.
Reflexe semestrální výuky a závěrečného představení.
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
-
Bez údaje.
- Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Obor Pantomima (Mg) (povinný předmět hlavního oboru)