AMU = DAMU + FAMU + HAMU
Loading...

STUDIJNÍ PLÁNY

Dramaturgie a režie mimického divadla 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109DRMD2 Z 14 8/T česky letní
Garant předmětu:
Adam HALAŠ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Adam HALAŠ
Výsledky učení dané vzdělávací složky:

1. Rozvoj pohybového výrazu herce, zejména formou improvizací.

2. Vytvoření si vlastního principu autorského myšlení, výuka vede k syntetickému autorskému projektu.

3. Seznámení se s abstraktním hereckým projevem, s detailní prací s objekty, materiály a jejich začlenění do autorského projektu studenta.

4. Hledání pohybového tvaru a animace performera v daném prostoru (poznávání zákonitostí prostoru, paměť místa, site-specific projekty a další).

Forma studia:

Praktická výuka se věnuje všem složkám autorské tvorby - syntéza všech složek autorského procesu (od sestavování libreta, přes dramaturgii, výtvarnou složku, light design, hudbu až po práci s multimédii).

Detailní práce s objektem a materiálem formou improvizací.

Hledání jednotného pohybového výrazu v daném prostoru.

Předpoklady a další požadavky:

1. Fyzické a pohybové předpoklady.

2. Teoretické znalosti dramaturgie autorské tvorby.

3. Kreativita a aktivní zapojení se do autorského procesu.

4. Praktické znalosti akrobatických, artistických a tanečních technik.

5. Schopnost analýzy a reflexe.

Doporučené volitelné vzdělávací složky:

V rámci praktické výuky studenti vytvářejí dramaturgii a spolupracují na choreografií svých partnerů. Každý ze studentů si v rámci výuky vytváří vlastní strukturu treninků.

Zkoušení vychází z předem zadaného tématu a formou improvizací hledá pedagog se studenty dramaturgický a choreografický klíč.

Na základě hlavního tématu probíhají v zimním semestru dílčí zkoušení

Vznikají kratší tvary - pohybově - výtvarné obrazy, vyjadřující určitý vztah k danému prostoru, objektu či materiálu. V letním semestru vzniká samostatné představení celého ročníku.

Obsah kurzu:

Vytváření si struktury treninku a přípravu na proces zkoušení.

Postupné shromažďování pohybového materiálu.

Individuální práce s libretem - zpracování zadaného tématu.

Práce na uspořádání prostoru a scénografického pojetí.

Výběr kostýmů, hudby, využití multimédií a práce na zvukové a světelné složce závěrečného projektu.

Autorský a režijní přístup.

Doporučená nebo povinná literatura:

Barrault, J.-L.: Som divadelník, Bratislava 1966

Brook, Peter: Prázdný prostor, Londýn 1968

Cihlář, Ondřej: Nový cirkus, Praha 2006

Craig, E.G.: O divadelním umění, Praha 2006

Hyvnar, Jan: Herec v moderním divadle, Praha 2000

Hyvnar, Jan: Francouzská divadelní reforma, Praha 1997

Rémy, T.: Klauniády, Praha 1968

Svoboda, Josef: Tajemství divadelního prostoru, Praha 1992

Žižka, Tomáš a kolektiv: Site-specific-divadelní projekty, Praha 2008

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody:

Bez údaje.

Hodnoticí metody a kritéria:

Účast na výuce, workshopech a při přípravě závěrečného představení.

Reflexe semestrální výuky a závěrečného představení.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:

Bez údaje.

Rozvrh na zimní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2013/2014:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 6. 2014
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.amu.cz/cs/predmet109DRMD2.html